Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business altfel cu care au dat lovitura. Acestea au ajuns la comenzi de 1 milion de lei încă din primul an de funcţionare
Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business de design vestimentar mizând pe clientele care vor haine în ediţie limitată, personalizate. Le-au găsit nu doar în România, ci şi în Marea Britanie şi Statele Unite, astfel că au ajuns la comenzi de 1 milion de lei încă din primul an de funcţionare a afacerii.
„Ne considerăm un business de nişă într-o piaţă în general dominată de branduri internaţionale şi curente fast-fashion. Nu încercăm să facem concurenţă acestora, ci în timp ne-am găsit o piaţă care preferă rochii unicat sau în ediţie limitată, personalizate”, descrie brandul Chotronette Laura Cazacu, una dintre fondatoare.
Silvia Chiteală, cealaltă antreprenoare din spatele brandului, a urmat cursurile Facultăţii de Litere din Iaşi, dar deţine şi o diplomă de master în Filosofie şi management cultural. După un prim job în corporaţie, şi-a dat seama că mediul respectiv nu era ce-şi dorea, aşa că s-a îndreptat spre businessul prin care să îşi exploateze latura creativă, unde i s-a alăturat şi Laura Cazacu. Cele două sunt foste colege de liceu şi prietene de mulţi ani, lucru ce le-a ajutat să-şi construiască o viziune comună şi să treacă mai uşor peste obstacolele de la început. Cazacu a studiat Facultatea de Medicină în Iaşi, dar s-a simţit tot timpul atrasă de lumea modei, motiv pentru care a început businessul alături de ea.
În prezent, businessul Chotronette este format dintr-un atelier şi un showroom în Iaşi, la care se adaugă un magazin online, unde primesc comenzi pentru rochii de la femei din toată lumea. Au colaborări însă şi cu magazine din ţară şi sunt în discuţii cu magazine din Marea Britanie.
„Am început prin a face accesorii. Ne-am bucurat de un moment în care mediul online era o metodă de promovare accesibilă. De asemenea, şi blogosfera ne-a ajutat să construim o bază de oameni care ne urmăresc şi ne apreciază. Aşa ne-am dat seama că putem construi un brand, după care s-a conturat şi un plan de afaceri”, descrie Silvia Chiteală începutul afacerii.
Proiectul a început cu o singură croitoreasă şi o investiţie de 2.000 de euro pentru cumpărarea materialelor cu care aveau să construiască prima colecţie.
„Nu puteam spera la încasări foarte mari la început, aşa că a trebuit să avem şi joburi, în paralel cu businessul”, spune Cazacu.
Colecţia a fost însă bine primită şi s-a vândut integral, în baza unor comenzi primite prin e-mail. Au evoluat astfel treptat şi au crescut din profitul realizat.
Au cumpărat maşini de cusut, au angajat personal şi au lansat magazinul online.
Tinerele spun că majoritatea clientelor lor au între 25 şi 35 de ani şi sunt din România, Marea Britanie şi Statele Unite; au însă o trăsătură comună: „latura neconvenţională”.
Anul trecut, au vândut în jur de 70 de rochii lunar, cu un preţ mediu al rochiilor comandate de 1.532 de lei. Valoarea totală a veniturilor de anul trecut s-a ridicat la peste 1 milion de lei (aproximativ 225.000 euro).
„Toate etapele de producţie se fac la noi în atelier, rochiile sunt realizate individual şi parţial cusute manual”, spune Silvia Chiteală. În prezent, în atelierul lor din Iaşi lucrează 11 persoane. De altfel, găsirea personalului specializat a fost una dintre principalele provocări întâmpinate.
Imaginea brandului este creată în jurul unui tip de personalitate care atrage clienţii cu interese comune, mai greu de identificat de domeniul fashion cu producţie în masă: „Încercăm să dăm o notă personală atât creaţiilor, cât şi experienţei de cumpărare”, descrie Laura Cazacu obiectivele lor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro