LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Dragoş Damian, Terapia Cluj: Toţi iubim maşinile. Din păcate însă, industria auto este la pământ în Europa, de fapt toată producţia industrială este la pământ. Fiţi atenţi aici un plan de salvare, nu râdeţi. Haideţi să cumpărăm în 2025, fiecare dintre noi, o maşină nouă fabricată în Uniunea Europeană

Autor: Dragos Damian Postat la 13 octombrie 2024 123 afişări

Dragoş Damian, Terapia Cluj: Toţi iubim maşinile. Din păcate însă, industria auto este la pământ în Europa, de fapt toată producţia industrială este la pământ. Fiţi atenţi aici un plan de salvare, nu râdeţi. Haideţi să cumpărăm în 2025, fiecare dintre noi, o maşină nouă fabricată în Uniunea Europeană

Poate  ştiţi, poate  nu, economia Uniunii Europene este la pământ. Să ne lămurim, nu în sensul că are nevoie de bani de la FMI, ci pentru  a pierdut enorm de multă competitivitate în industria de prelucrare.

Iubitorii de natură care conduc Europa încă de dinainte de pandemie au pus pe masa miliarde – 1.000 de miliarde de Euro, mai precis - pentru Green Deal, sperândde altfel cu cele mai bune intenţii pentru mediul înconjurător,  pot creşte competitivitatea Uniunii Europene folosind energie extrasă din soare, vânt si apa

Toate celelalte puteri ale lumii s-au industrializat la foc continuu fabricând absolut orice la preţuri imbatabileNu au riscat nimic, aextras energie mai departe din petrol, cărbuneşi gazLe-a păsat foarte puţin de sustenabilitate, consecinţeecologice, decarbonizare, cele patru stadii de tratament al apelor reziduale, etc. Murdar, nemilos, iresponsabil, veţispune pe bună dreptate – dar a dat roade. Statele Unite, Rusia, China, Indiaţările din Peninsula ArabăAsia Emergentă, chiar şi cele din Africa de Nord, au devenit super-industrializateDupă care au exportat la preţuri fărăconcurenta către bătrânul continent.  

Primul strigăt de ajutor al industriaşilor europeni a fost in 2017, când 125 de asociaţii reunite într-o singură voce cereauun plan ambiţios de reindustrializare a continentuluiDin păcate însă, lucrurile s-au agravat, au urmat criză după criză,pandemia, criza energetica, inflaţiarăzboiul. Şiîn sfârşit,anul acesta, după declaraţia de la Anvers a celor 75 de asociaţii industriale din 20 de sectoare strategice, care au cerut un pact european industrial, a fost scos din mânecă Mario Draghi care vorbeşte pe 500 de pagini şi 800 miliarde de Euro despre reindustrializarea Uniunii Europene. Şi s-a pus un pic pe linie moartă Green Deal-ul.

Aşadar, au trecut şapte ani bătuţi pe muchie ca  te prinzi inovarea în Europa nu este superioară celei din America sau Asia,  nu te poţi baza pe soare, vânt şi apă,  mulţi coloşieuropeni sunt cumpăraţi de companii din afara continentuluide unde vin şi marile investiţii industriale depinzi de resursele naturale şi lanţurile de aprovizionare ale altora şi că nu faci fată produselor ieftine care te invadează

Că economia Europei este la pământ. Şi voi care credeaţi România are politicieni incompetenţi....

Dar haideţi să-i lăsăm pe politicienii de la noi sau de dincoloîn amarul lor. Haideţi  salvăm industria în uniune. Şi să începem cu industria care practic a fost inventată în Europa,care creează sute de mii de slujbe pe verticală şi orizontală şicare a fost cea mai afectata în ultimii aniIndustria pe care o iubim.

INDUSTRIA AUTO. 

Industria dusă de nas cu banii din Green Deal, prostită căviitorul este electricapoi îngenunchiată de maşinile electrice ieftine din AsiaIronic, nu?

România, complet dependentă de scăderea cererii din Europa,este victimă neputincioasă a declinului industriei autoSute de restructurări voluntare sau nu, şomaj tehnic, spectrulînchiderii de fabrici întregi şi proiecte noi blocate.

Aşadarhaideţi  salvăm industria auto. Gata cu rablele second-hand, cu poluantele cu volanul pe dreapta sau cuelectricele alimentate la prize de curent fabricat din petrolcărbune şi gaz

In 2025 să cumpăram, fiecare dintre noimaşină nouă ieşită de pe porţile unei fabrici din Uniunea EuropeanăDe fiecare dată când cumpăram o maşină nouă tragem după noi industria chimică, industria siderurgicăindustria construcţiilor, industria pieselor de schimbindustria aplicaţiilor IT, industria serviciilor auto. Sute de mii de locuri de muncă, ale rudelor, prietenilor şi cunoştinţelor noastre.

Haideţi să facem noi treaba politicienilor care habar n-au guverneze economiacare sunt incapabili sa îşi punăpriorităţile în ordine, care nu pot înţelege  industria de prelucrare este singurul motor de creştere economică de cursă lungă pe care merită să-l susţii. Haideţi să râdem în faţă politicienilor care ironizează conceptul de reindustrializare aRomâniei.

Haideţi ca la anul sa cumpăram o maşină nouă fabricată în Uniunea Europeană. 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
industrie,
refuz

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.