Dragoş Damian, Terapia Cluj: Toţi iubim maşinile. Din păcate însă, industria auto este la pământ în Europa, de fapt toată producţia industrială este la pământ. Fiţi atenţi aici un plan de salvare, nu râdeţi. Haideţi să cumpărăm în 2025, fiecare dintre noi, o maşină nouă fabricată în Uniunea Europeană
Poate că ştiţi, poate că nu, economia Uniunii Europene este la pământ. Să ne lămurim, nu în sensul că are nevoie de bani de la FMI, ci pentru că a pierdut enorm de multă competitivitate în industria de prelucrare.
Iubitorii de natură care conduc Europa încă de dinainte de pandemie au pus pe masa miliarde – 1.000 de miliarde de Euro, mai precis - pentru Green Deal, sperând, de altfel cu cele mai bune intenţii pentru mediul înconjurător, că pot creşte competitivitatea Uniunii Europene folosind energie extrasă din soare, vânt si apa.
Toate celelalte puteri ale lumii s-au industrializat la foc continuu fabricând absolut orice la preţuri imbatabile. Nu au riscat nimic, au extras energie mai departe din petrol, cărbuneşi gaz. Le-a păsat foarte puţin de sustenabilitate, consecinţeecologice, decarbonizare, cele patru stadii de tratament al apelor reziduale, etc. Murdar, nemilos, iresponsabil, veţispune pe bună dreptate – dar a dat roade. Statele Unite, Rusia, China, India, ţările din Peninsula Arabă, Asia Emergentă, chiar şi cele din Africa de Nord, au devenit super-industrializate. După care au exportat la preţuri fărăconcurenta către bătrânul continent.
Primul strigăt de ajutor al industriaşilor europeni a fost in 2017, când 125 de asociaţii reunite într-o singură voce cereauun plan ambiţios de reindustrializare a continentului. Din păcate însă, lucrurile s-au agravat, au urmat criză după criză,pandemia, criza energetica, inflaţia, războiul. Şi, în sfârşit,anul acesta, după declaraţia de la Anvers a celor 75 de asociaţii industriale din 20 de sectoare strategice, care au cerut un pact european industrial, a fost scos din mânecă Mario Draghi care vorbeşte pe 500 de pagini şi 800 miliarde de Euro despre reindustrializarea Uniunii Europene. Şi s-a pus un pic pe linie moartă Green Deal-ul.
Aşadar, au trecut şapte ani bătuţi pe muchie ca să te prinzi căinovarea în Europa nu este superioară celei din America sau Asia, că nu te poţi baza pe soare, vânt şi apă, că mulţi coloşieuropeni sunt cumpăraţi de companii din afara continentuluide unde vin şi marile investiţii industriale, că depinzi de resursele naturale şi lanţurile de aprovizionare ale altora şi că nu faci fată produselor ieftine care te invadează.
Că economia Europei este la pământ. Şi voi care credeaţi căRomânia are politicieni incompetenţi.....
Dar haideţi să-i lăsăm pe politicienii de la noi sau de dincoloîn amarul lor. Haideţi să salvăm industria în uniune. Şi să începem cu industria care practic a fost inventată în Europa,care creează sute de mii de slujbe pe verticală şi orizontală şicare a fost cea mai afectata în ultimii ani. Industria pe care o iubim.
INDUSTRIA AUTO.
Industria dusă de nas cu banii din Green Deal, prostită căviitorul este electric, apoi îngenunchiată de maşinile electrice ieftine din Asia. Ironic, nu?
România, complet dependentă de scăderea cererii din Europa,este victimă neputincioasă a declinului industriei auto. Sute de restructurări voluntare sau nu, şomaj tehnic, spectrulînchiderii de fabrici întregi şi proiecte noi blocate.
Aşadar, haideţi să salvăm industria auto. Gata cu rablele second-hand, cu poluantele cu volanul pe dreapta sau cuelectricele alimentate la prize de curent fabricat din petrol, cărbune şi gaz.
In 2025 să cumpăram, fiecare dintre noi, o maşină nouă ieşită de pe porţile unei fabrici din Uniunea Europeană. De fiecare dată când cumpăram o maşină nouă tragem după noi industria chimică, industria siderurgică, industria construcţiilor, industria pieselor de schimb, industria aplicaţiilor IT, industria serviciilor auto. Sute de mii de locuri de muncă, ale rudelor, prietenilor şi cunoştinţelor noastre.
Haideţi să facem noi treaba politicienilor care habar n-au săguverneze economia, care sunt incapabili sa îşi punăpriorităţile în ordine, care nu pot înţelege că industria de prelucrare este singurul motor de creştere economică de cursă lungă pe care merită să-l susţii. Haideţi să râdem în faţă politicienilor care ironizează conceptul de reindustrializare aRomâniei.
Haideţi ca la anul sa cumpăram o maşină nouă fabricată în Uniunea Europeană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro