Ecaterina Andronescu vrea să modifice modul de evaluare a şcolilor doctorale. Consiliul Rectorilor nu este de acord
Ecaterina Andronescu vrea să modifice evaluarea şcolilor doctorale, iar potrivit proiectului, aceasta se va face pe baza autoevaluării instituţiilor, iar în acest caz, Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii îi rămâne doar rolul de a primi rapoartele de autoevaluare, nu şi de a face verificări.
Potrivit Articolului 14 al proiectului de metodologie de evaluare a studiilor de doctorat, realizat de ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, evaluarea şcolilor doctorale se va face de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), însă doar pe baza unui raport pe care instituţiile de învăţământ îl vor trimite Agenţiei de evaluare şi acreditare. Astfel, articolul nu explică dacă ARACIS va mai continua să facă verificări din propria iniţiativă sau se rezumă doar la acel raport.
“Evaluarea periodică a unei şcoli doctorale se face de către o Agenţie de asigurare a calităţii - ARACIS, pe baza Raportului de autoevaluare a şcolii doctorale, care cuprinde documente cu privire la calitatea şi rezultatele cercetării ştiinţifice, precum şi la calitatea resurselor umane, infrastructura de cercetare ştiinţifică şi normelor proprii de reglementare”, se arată în proiectul de metodologie de evaluare a studiilor de doctorat, realizat de ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu.