Elena Andrei, DPD România: Comerţul online are o creştere de 10-13% în acest an, dar se vede şi o întoarcere la achiziţiile fizice. Dorinţa oamenilor de livrare în 24 de ore a crescut foarte mult
Compania de curierat DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat de pe piaţa locală, şi-a majorat cifra de afaceri cu 39% în 2020 şi a ajuns la 52 de milioane de euro, iar în 2021 bugetul este construit pe un nou avans de 20%, spune Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager al DPD România.
Compania de curierat DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat de pe piaţa locală, şi-a majorat cifra de afaceri cu 39% în 2020 şi a ajuns la 52 de milioane de euro, iar în 2021 bugetul este construit pe un nou avans de 20%, spune Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager al DPD România.
Comerţul online, principalul vector de creştere pentru firmele de curierat în anul pandemiei, are o creştere de doar 10-13% în acest an. „Este plăcerea aceasta de a merge într-un magazin fizic şi de a intra în conexiune cu alţi oameni. Cred că este ceva care ne e specific nouă, şi atunci trebuie să ne întoarcem la această plăcere“, a spus Elena Andrei în cadrul emisiunii de business online ZF Live.
Planurile pentru 2021 ale DPD România includ continuarea investiţiilor în oameni, în sisteme de IT şi în depozite. „Lucrurile se întâmplă foarte mult automat, acum partea aceasta manuală nu prea mai există în curierat şi atunci continuăm planul de investiţii.“
Începând de luna trecută DPD România a introdus un serviciu inovativ pe piată care se numeşte Predict şi care permite clientului să nu mai aştepte curierul o zi întreagă. „Din momentul în care am preluat coletul şi l-am sortat pe un anumit curier, şi aflăm ora exactă, intervalul orar exact la care se va livra a doua zi coletul respectiv, atunci te informăm că mâine vei primi coletul între 11 şi 12 şi nu mai trebuie să aştepţi curierul toată ziua.“
DPD România are peste 10.000 de clienţi şi anul trecut a livrat aproximativ 15 milioane de colete. Media de colete livrate zilnic este de 100.000, însă datorită numărului ridicat de comenzi din timpul weekend-ului, zilele de luni şi marţi sunt cele care înregistrează numărul cel mai ridicat de colete livrate.
„Mai ales de anul trecut aceasta, dorinţa oamenilor de livrare în 24 de ore a crescut foarte mult“.
Elena Andrei spune că problema cea mai mare în România este infrastructura, în special in Bucureşti unde, drumuri precum Şoseaua de Centură devin foarte aglomerate, de aceea majoritatea firmelor de curierat au depozite şi sedii în jurul Bucureştiului. O altă problemă pe care aceste firme o întâmpină este lipsa de predictibilitate a pieţei, pentru că numărul de livrări depinde foarte mult de zi.
Există şi curieri femei, iar produsele cu cele mai multe dificultăţi în general pentru curieri sunt produsele grele. Există şi o limită de 31,5 kg, iar DPD poate refuza un colet care cântăreşte peste această greutate.
DPD România a angajat anul trecut 600 de oameni, iar acum are un număr total de 1.500 de curieri proprii şi subcontractaţi. Ei fac între 60 şi 120 de livrări pe zi şi au un salariu cuprins între 2.500-3.000 de lei plus bonusuri de performanţă, care pot ajunge la o sumă egală cu jumătate din salariu. „E un număr de comenzi pe care îl promitem, ei sunt plătiţi în funcţie de numărul de ridicări, livrări, număr de comenzi; iar curierii primesc de la noi un bonus de performanţă, în funcţie de numărul de livrări şi ridicări.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro