Epopeea de 14 ani a pasajului de la Domneşti a ajuns la final. De vineri, 11 noiembrie 2022, se poate circula pe giratoriul suspendat
CNAIR, compania naţională de drumuri, a deschis traficul pe sensul giratoriu suspendat de la Domneşti, peste Centura Capitalei, la finalul săptămânii trecute.
CNAIR, compania naţională de drumuri, a deschis traficul pe sensul giratoriu suspendat de la Domneşti, peste Centura Capitalei, la finalul săptămânii trecute. Proiectul a fost astfel inaugurat la 14 ani de la demarare, după o insolvenţă a antreprenorului general, modificări tehnice şi nenumărate tăieri de bugete, timp în care Centura Capitalei era o „barieră de netrecut“ pentru traficul rutier dinspre Constanţa spre vestul ţării.
Proiectul a fost finalizat de compania Tracon, subcontractor declarat al Straco, compania care a câştigat licitaţia lansată în 2015 şi căreia i-a fost atribuit proiectul în 2017. Conform grafiului, proiectul trebuia finalizat în 2019 însă exproprierile nu erau gata, oamenii nu erau despăgubiţi şi Straco intră în insolvenţă. Din 2020 cei de la Tracon au accelerat construcţia.
„Pasajul Domneşti este primul giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei şi unul din cele 5 lucrări de infrastructură rutieră de tip pasaje existente pe DNCB. Reamintesc şi faptul că este cel de-al doilea pasaj rutier dat în trafic, primul fiind pasajul Mogoşoaia, finalizat cu 7 luni mai devreme decât termenul stabilit“, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
În condiţiile în care pe Centura Capitalei viteza medie a unui camion nu trece de 17 km/h, blocajele cauzate de ani de zile au cauzat până acum transportatorilor pierderi de cel puţin un million de euro pe zi. Abia anul viitor sunt aşteptate a fi inaugurate pasaje şi la intersecţiile spre Olteniţa şi Berceni, dar şi pentru Cernica, toate trei puncta negre pe harta infrastructurii româneşti de mai bine de 20 de ani. Efectiv, la Domneşti se lucrează din 2020, moment când au fost deblocate lucrările, care au necesitat numai doi ani, din cei 14 de când se discută de proiect.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro