Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024
Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermarketuri vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.
Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermarketuri vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.
„Canalele de discount şi supermarket vor fi responsabile pentru cea mai mare parte a vânzărilor adiţionale care se vor înregistra în Europa Centrală şi de Est în perioada 2019-2024. Mai exact, ele vor capitaliza aproape 50% din creşterea de vânzări din comerţul alimentar“, spun analiştii companiei.
Ei mai spun că principalul motor va fi canalul de discount, cu reţelele Pyaterochka ale X5 din Rusia, cu Lidl în regiune (inclusiv România) şi Biedronka în Polonia care vor continua să se extindă.
„Noile magazine le vor permite să acceseze noi baze de cumpărători.“
Prin comparaţie, în Europa de Vest cele mai importante rate de creştere vor fi înregistrate de formatul de discount şi de segmentul online. Perdanţii vor fi hipermarketurile şi supermarketurile.
„Pe formatul de discount, expansiunea continuă a Aldi şi Lidl va susţine creşterea, însă există şi ţări unde reţele naţionale – active tot pe segmentul de discount - precum Rema 100 (Danemarca), Netto (Germania) şi Eurospin (Italia) vor fi campioane.“
Online-ul pe de altă parte va beneficia de noi investiţii şi de servicii de livrare mai bune.
În România, la finalul anului trecut universul de comerţ modern a sărit de 3.000 de magazine după ce reţelele străine au deschis peste 400 de unităţi noi. De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).
Expansiunea va continua pe ambele formate – supermarket şi discount - în perioada următoare. Astfel, Penny Market a anunţat că vrea să ajungă la 400 de magazine în România până în 2025, ceea ce înseamnă că an de an se vor deschide 20-25 de unităţi. De asemenea, Carrefour a anunţat planuri pentru reţeaua Supeco, un mix de discount şi cash & carry controlat de Carrefour. Compania e prezentă pe piaţă de circa cinci ani, însă a grăbit extinderea abia în 2019, când reţeaua aproape s-a dublat la 24 de magazine. Mai mult, oficialii companiei au anunţat că vor paria în special pe acest format şi pe proximitate. În total francezii au 375 de unităţi.
Francezii au inaugurat în special magazine pe format mic, însă au existat şi două deschideri de hipermarket. Singura reţea care a mai deschis magazine mari a fost Kaufland cu şapte hipermarketuri în România şi două în Republica Moldova, activitatea de peste Prut fiind coordonată tot de la Bucureşti. Ritmul expansiunii a fost astfel de două ori mai alert decât în 2018. Auchan nu a deschis hipermarketuri, ci doar magazine mici, iar Cora a stat în expectativă din nou.
Pe formatul mic şi Profi, şi Mega Image anunţă că vor continua expansiunea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro