Existenţa taxiurilor negre din Londra, pusă în pericol de aplicaţia Uber: "Nu am mai văzut astfel de scăderi şi sunt şofer de taxi de 30 de ani"
Renumitele taxiuri negre londoneze, care au transportat locuitorii capitalei britanice timp de peste un secol, riscă să fie alungate de pe străzile oraşului de aplicaţia companiei americane Uber Technologies, o platformă care ajută pasagerii să comande online un serviciu de transport.
Uber Techologies a dezvoltat o aplicaţie pentru tablete şi smartphone-uri care le pemite clienţilor să comande limuzine cu şofer sau taxiuri.
Datele autorităţii pentru transporturi din Londra arată că cererile pentru licenţele destinate taxiurilor negre au scăzut cu 20% în acest an, vina fiind atribuită aplicaţiei Uber, relatează Bloomberg.
În acelaşi timp, numărul şoferilor care au solicitat să dea dificilul test "The Knowledge", obligatoriu pentru toţi şoferii de taxiuri negre, a scăzut cu peste două treimi la unul dintre principalele centr organizatoare.
Declinul accentuat al acestor solicitări provoacă temeri că o trăsătură a vieţii londoneze care merge înapoi în timp dincolo de perioada lui Oliver Cromwell este în pericol.
Şoferii taxiurilor negre mai sunt îngrijoraţi şi de perspectivele pe care le mai poate avea o profesie care, potrivit unor estimări, aduce venituri anuale de până la 50 de mii de lire sterline pe an.
"Nu am mai văzut astfel de scăderi şi sunt şofer de taxi de 30 de ani", a declarat Steve McNamara, preşedintele Asociaţiei Şoferilor de Taxi Licenţiaţi, care estimează că 1.200 de noi şoferi ai Uber încep să profeseze în Londra în fiecare lună.
Uber Technologies refuză să dezvăluie informaţii de acest tip.
Testul The Knowledge, care poate necesita patru ani de studiu şi memorarea a 25.000 de străzi, nu este necesar la Uber, ai cărei şoferi se bazează pe GPS pentru a circula în oraş.
Circa 15.000 de şoferi din capitala britanică lucrează pentru Uber, care a apărut în 2012. Numărul acestora este încă mai mic decât cei 25.000 de şoferi ai taxiurilor negre.
Declinul noilor recruţi pentru taxiurile negre înseamnă că numărul şoferilor de la Uber poate să îl depăşească în curând pe cel al taxiurilor tradiţionale, fenomen care a avut deja loc în New York City.
Uber, cu sediul în San Francisco, evaluată la 40 de miliarde de dolari, a întâmpinat în general dificultăţi în Europa.
Justiţia din Spania şi Portugalia au interzis activitatea Uber, iar compania a fost nevoită să renunţe la serviciul de ridesharing (care permite pasagerilor să împartă costul călătoriei) în Germania, după ce a fost interzis de un judecător.
Platforma Uber este disponibilă din luna februarie şi în România, primul oraş în care poate fi folosită fiind Bucureştiul.
Autorităţile de reglementare europene analizează din luna aprilie reclamaţiile făcute de Uber Technologies împotriva legislaţiei din mai multe state europene şi, pentru a clarifica problema, au pus o întrebare serioasă referitoare la companie şi anume dacă este o aplicaţie web sau un serviciu de taximetrie. Executivul UE analizează problema în urma reclamaţiilor făcute de compania din San Francisco împotriva Spaniei, Germaniei şi Franţei.
În Londra, serviciul Uber este respins de taximetriştii tradiţionali, dar este popular în rândul orăşenilor. Spre deosebire de multe dintre taxiurile negre, şoferii Uber acceptă cardurile de credit, taxiurile pot fi comandate să vină la uşa locuinţei, iar tarifele sunt mai mici.
"Ultimul an a fost incredibil, a fost o explozie a afacerii", a declarat Harry Porter, purtător al Uber la Londra.
Istoria taximetriştilor profesionişti din Londra ajunge până în 1654, când Oliver Cromwell a înfiinţat organizaţia Fellowship of Master Hackney Carriages, denumire care face şi acum trimitere la taxiurile negre moderne.
The Knowledge a fost infiinţat în 1951, pentru trăsuri, primele taxiuri negre motorizate apărând în 1898.
Numărul total al şoferilor de taxiuri negre din Londra a fost ridicat în ultimul deceniu, de circa 25.000, dar numărul vehiculelor private care oferă astfel de servicii de transport a crescut din 2010, iar sosirea Uber a accelerat procesul.
Între timp, numărul total al vehiculelor private de transport din Londra a devenit de trei ori mai mare decât cel al taxiurilor negre.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro