FARMACEUTICE: Sindan isi face loc pe piata americana

Postat la 13 martie 2007 1 afişăre

Producatorul de medicamente Sindan nu mai vede loc de crestere semnificativa pe piata romaneasca si se orienteaza din ce in ce mai mult catre exporturi.

Producatorul de medicamente Sindan nu mai vede loc de crestere semnificativa pe piata romaneasca si se orienteaza din ce in ce mai mult catre exporturi.

 

Incepand din 2009, exporturile vor depasi vanzarile pe piata interna", spune Laurentiu Scheusan, directorul general al Sindan-Actavis. Anul trecut vanzarile peste hotare ale producatorului de oncologice (medicamente pentru combaterea cancerului) Sindan, preluat in urma cu un an de islandezii de la Actavis, au ajuns la zece milioane de euro, de trei ori mai mult decat in 2005.

 

Sindan a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 95 de milioane de euro, cu 15% peste estimarile initiale. Pe piata romaneasca, Sindan are pe langa partea de productie si o firma de distributie a medicamentelor. Potrivit lui Scheusan, veniturile de 85 de milioane de euro realizate anul trecut in Romania se impart egal intre cele doua activitati.

 

Pariul lui Scheusan de a creste de peste cinci ori exporturile in doar trei ani are la baza intrarea pe piata americana care va deveni in scurt timp "cea mai mare piata de export" a companiei. Recent, capacitatea de productie a Sindan a fost inspectata si autorizata de FDA (agentia de control si certificare a medicamentelor din SUA). In prezent, Sindan are patru produse in curs de inregistrare in Statele Unite si tot atatea si in Uniunea Europeana. De asemenea, Sindan Pharma (firma care se ocupa de productie) si-a propus sa intre in acest an si in Rusia, CSI (Comunitatea Statelor Independente) si sa-si creasca portofoliul din Japonia cu inca doua produse.

 

"Anul acesta va fi anul inregistrarilor", explica Scheusan de ce a bugetat pentru 2007 doar o crestere cu 30-40% a vanzarilor peste hotare. "Boom-ul exporturilor va incepe din 2008", completeaza el planul care ar trebui sa duca la un volum al exporturilor de peste 50 de milioane de euro in 2009, astfel incat sa depaseasca vanzarile din Romania.

 

SUA sunt de departe cea mai importanta piata farmaceutica, contribuind cu circa 45% la vanzarile mondiale de medicamente - evaluate la peste 600 de miliarde de dolari in 2005 de catre firma de cercetare IMS Health. In acelasi timp, in Statele Unite se inregistreaza cea mai mare rata de penetrare a genericelor (medicamente care utilizeaza substante active a caror perioada de protectie a expirat).

 

In plus, Sindan - care este producator de generice - mizeaza pe faptul ca, la nivel international, se estimeaza ca va creste ponderea vanzarilor de medicamente generice, in defavoarea celor originale, protejate de patent. IMS Health apreciaza ca avansul vanzarilor de generice va fi in anii urmatori de doua cifre, in timp ce piata totala de medicamente va creste cu 5-8% anual pana in 2010. Si tot IMS a apreciat ca domeniul medicamentelor oncologice va inregistra cele mai mari rate de crestere.

 

Acesta a fost, de altfel, si unul dintre motivele pentru care Actavis a cumparat in urma cu aproape un an Sindan pentru 147,5 milioane de euro. Grupul islandez a dorit sa intre pe o piata neexplorata pana atunci - cea a tratamentelor pentru cancer - dar cu un mare potential de dezvoltare. Iar unul dintre atuurile Sindan este ca, spune Scheusan, "concurenta nu este mare pe plan mondial in sectorul oncologicelor generice".

 

Sindan este singurul producator de oncologice din Romania si principalul distribuitor al acestui tip de produse pe piata autohtona. Distribuitorul Sindan are o cota de 6% din piata totala de medicamente, dar 22% din piata de distributie in spitale, in conditiile in care peste 90% din activitate se face in spitale. Dar daca activitatea de productie si exportul vor ramane in continuare pe nisa tratamentelor pentru cancer, in activitatea de distributie Sindan vrea sa se extinda pentru a nu mai depinde atat de mult de vanzarile realizate prin spitale. "Piata farmaceutica din Romania va creste cu 15%, dar piata de spitale va stagna", estimeaza Laurentiu Scheusan.

 

Astfel ca firma de distributie - care isi va schimba luna viitoare numele in Actavis - va aduce pe piata romaneasca 17 produse din portofoliul grupului islandez si este in curs de formare a unei echipe pentru divizia de retail (vanzari prin farmacii). In urma acestor schimbari, Scheusan preconizeaza o crestere cu 10% a vanzarilor in Romania.

 

Tinta ramane insa piata externa, iar Actavis are mari asteptari de la oncologicele din Romania.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/farmaceutice-sindan-isi-face-loc-pe-piata-americana-1008473
1008473
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.