Ferrari vrea ca oferta publică iniţială să evalueze compania la 11 MILIARDE de euro
Ferrari ar putea fi evaluată la 10-11 miliarde de euro, în oferta publică iniţială prin care grupul Fiat Chrysler Automobiles vrea să vândă o participaţie de 10% la divizia producătoare de automobile de lux, la bursa din New York, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
Intervalul de preţ al ofertei ar putea fi publicat cel mai devreme vineri, iar prezentările către posibilii investitori sunt programate pentru săptămâna viitoare, au spus sursele.
Evaluarea s-ar putea modifica pe fondul volatilităţii pieţei provocată de izbucnirea scandalului din jurul Volkswagen, care a trişat în timpul testelor de poluare ale unora dintre modelele diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal.
Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, care este şi preşedinte ale Ferrari, a insistat în ultimele luni că marca trebuie evaluată ca un producător de bunuri de lux, cum sunt Prada şi Hermes International, nu ca un producător de automobile.
Acele companii sunt tranzacţionare la peste 20 de ori profitul operaţional, mai mult decât dublu comparativ cu media evaluărilor producătorilor auto.
"O evaluare ca un producător de lux este justificată de capitalul Ferrari, marjele de profit şi lipsa de elasticitate a preţurilor", a declarat Adam Wyden, fondator al ADW Capital Partners, companie care deţine acţiuni Fiat Chrysler.
Ferrari ar putea fi evaluată la 12-14 ori profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) estimat pentru 2015, a spus una dintre surse.
Anul trecut, Ferrari a obţinut un profit EBITDA de 693 de milioane de euro şi o marjă din vânzări de 25%.
Profitul Ferrari a urcat în primul semestru cu 8,9%.
Reprezentanţii Fiat Chrysler şi Ferrari au refuzat să comenteze.
Ferrari a dus o politică de restricţionare a vânzărilor la circa 7.000 de automobile pe an pentru a proteja reputaţia premium a maşinilor, dar intenţionează totuşi să majoreze producţia, care include modele precum 488 Spider, de 235.000 de euro, de la circa 7.200 de vehicule în acest an la 9.000 de unităţi în 2019.
"Ferrari este o legendă datorită valorii brandului şi a istoricului de profitabilitate", a declarat Lapo Elkann care, împreună cu fratele său, John Elkann, preşedinte al Fiat, face parte din familia Agnelli care controlează producătorul auto.
El a arătat într-un interviu acordat la Milano că la Ferrari "nu vinzi o maşină, vinzi un vis".
UBS Group, Merrill Lynch, Banco Santander, Mediobanca şi JPMorgan Chase&Co. acordă consultanţă Ferrari în procesul de lansare a ofertei publice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro