Ford România opreşte şi în noiembrie producţia de maşini dar şi de motoare
Pe fondul pieţei europene în scădere, americanii de la Ford au decis ca producţia uzinei de la Craiova să fie oprită şi în noiembrie, pentru 13 zile în cazul maşinilor şi 8 zile în cazul motoarelor.
Pe fondul pieţei europene în scădere, americanii de la Ford au decis ca producţia uzinei de la Craiova să fie oprită şi în noiembrie, pentru 13 zile în cazul maşinilor şi 8 zile în cazul motoarelor.
„Ca răspuns la situaţia precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele de producţie la uzina de la Craiova în luna noiembrie. Suspendarea timp de 8 zile a producţiei de motoare este cauzată de cererea redusă de vehicule şi se suprapune cu perioada de suspendare a producţiei de vehicule”, au spus oficialii Ford. Compania a mai oprit producţia de maşini pentru 7 zile în septembrie şi 13 zile în octombrie. În total, în trimestrul patru al acestui an este oprită producţia pentru 26 de zile, iar cel mai probabil o oprire similară va avea loc şi în decembrie, în condiţiile în care oricum în ultima lună din an producţia este influenţată de sărbătorile de iarnă. În total, Ford va opri producţia pentru 33 de zile lucrătoare, adică pentru aproape şapte săptămâni.
Conform Contractului Colectiv de Muncă în timpul zilelor de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, aceştia fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază. Având în vedere salariul mediu de circa 2.000 de lei din uzina de vehicule, acesta se va micşora la aproape 1.700 de lei. În căzul opririi producţiei de maşini sunt afectaţi direct cei 2.500 de salariaţi din uzina auto, în timp ce în cazul opririi producţiei de motoare sunt afectaţi cei aproape 1.400 din uzina motoare.
„Ford România va continua să îşi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi datorită flexibilităţii sistemelor de lucru putem reacţiona în timp real la schimbările pieţei, inclusiv prin creşteri de producţie”, au spus reprezentanţii companiei.
Din cele aproape 200.000 de motoare produse de Ford la Craiova, aproape 70% reprezintă motorul EcoBoost de 1,5 litri şi 180 CP cu nume de cod Sigma, produs integral pentru export, acesta echipând automobilele Ford Mondeo produse în China şi Fusion din Mexic şi America de Nord, iar 30% reprezintă motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri de 100, respectiv 125 CP, cu nume de cod Fox. Cel de 1,0 litri echipează atât modelul B-Max produs la Craiova, cât şi modelele Focus şi C-Max asamblate la Saarlouis în Germania, dar şi Fiesta produsă la Koln.
„Uzina Saarlouis a anunţat deja 19 zile fără producţie în 2013, dintre care 15 deja s-au scurs. Celelalte patru nu au fost încă planificate, iar în funcţie de cererea de piaţă Ford le va anunţa sau nu”, au spus oficialii companiei americane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro