France Telecom: Rezultatele favorabile din Europa au fost partial trase in jos de evolutia din Romania

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 28 octombrie 2010 15 afişări

Grupul de telecomunicatii France Telecom a anuntat astazi rezultatele financiare al Orange Romania; numarul de clienti, veniturile si ARPU (average return per user – venitul mediu per utilizator) sunt in scadere. Doar utilizatorii broadband au crescut.

In perioada iulie-septembroe a acestui an, compania a consemnat o scadere cu 2,8% a numarului de clienti fata de perioada similara din 2009, pana la 10,39 de milioane de clienti, unul dintre motive fiind faptul ca romanii cauta in continuare sa-si optimizeze consumul de servicii de telefonie mobila. Veniturile companiei in acest interval s-au cifrat la 246 de milioane de euro, cu 8,7% mai putin decat in trimestrul al treilea al anului trecut, cand a raportat venituri totale de 269 e milioane de euro.

In contrast, la nivelul operatiunilor companiei in Europa a fost inregistrata o crestere de 1,5% a veniturilor pana la 1,14 miliarde de euro, crestere datorata in principal evolutiei din Belgia, unde incasarile au crescut cu 7,9% in aceasta perioada, dupa ce in al doilea trimestru inregistrase o crestere de 4,6%, dar si situatiei din alte tari precum Elvetia si Moldova. "Rezultatele partial favorabile din alte tari europene au fost partial trase in jos de incetinirea din Romania, pe fondul conditiilor economice care s-au deteriorat", se arata in raportul France Telecom.

Nu in ultimul rand, venitul mediu per utilizator s-a cifrat la 83,3 euro, in conditiile in care in perioada similara din anul precedent precedent se situa la un nivel de 100 de euro. Tendinta de scadere a ARPU este insa naturala, in conditiile in care tarifele pentru serviciile de telefonie mobila au scazut de-a lungul ultimilor ani ori s-au mentinut constante, operatorii integrand insa mai multe minute de convorbire si alte beneficii in pachete. In 2006, acest indicator se situa in cadrul Orange la un nivel de peste 140 de euro, iar de atunci s-a diminuat cu cativa euro in fiecare semestru.

"In acest trimestru, in timp ce veniturile din serviciile pe baza de abonament au continuat sa se stabilizeze, asa cum am declarat anterior, veniturile din serviciile prepay au reflectat o noua degradare din cauza contextului economic" a declarat Thierry Millet, directorul executiv al Orange Romania.

Singura crestere raportata de Orange Romania a fost pe segmentul clientilor de date mobile, numarul acestora luand un avans de 35 de procente pana la putin peste trei milioane.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
telecom,
Orange,
France Telecom
/actualitate/france-telecom-rezultatele-favorabile-din-europa-au-fost-partial-trase-in-jos-de-evolutia-din-romania-7598314
7598314
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.