FSLI: Copiii meritau să aibă manuale şcolare. Interesele financiare ale unora sunt mai importante
Preşedintele FSLI, Simion Hancescu, face apel la toţi cei implicaţi în licitaţia privind manualele şcolare să soluţioneze cât mai rapid contestaţiile, pentru că elevii meritau să le aibă în prima zi de şcoală, însă, în opinia lui, interesele financiare ale unora sunt mai importante.
"Este regretabil ca s-a ajuns în această situaţie. Facem un apel la toţi cei implicaţi în licitaţia privind manualele de a soluţiona cât mai rapid contestaţiile, astfel încât elevii să poată beneficia de manuale în cel mai scurt timp. Este imperios necesar, avand în vedere că sunt unităţi de învăţământ care nu mai au manuale deloc sau care sunt într-un stadiu avansat de deteriorare pe care nu le pot folosi, deoarece s-a schimbat programa la clasele primare şi este nevoie de manuale noi", a declarat, pentru MEDIAFAX, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI.)
Potrivit lui Simion Hancescu, este evident că la mijloc sunt interese financiare, dar, în opinia sa, asta nu justifică situaţia în care s-a ajuns, având în vedere că cei care au de suferit sunt copiii.
Inspectorul general şcolar al Capitalei, Constantin Trăistaru, a declarat joi, tot pentru MEDIAFAX, că lipsa noilor manuale pentru clasele I şi a II-a nu este o situaţie plăcută, iar elevii nu pot învăţa după manuale vechi, dar programa nouă va fi respectată şi în primele zile se va face recapitulare.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis, miercuri, continuarea procedurii pentru reevaluarea ofertelor depuse în cadrul licitaţiei pentru realizarea manualelor şcolare, după ce trei contestaţii au fost admise, şase admise în parte şi două respinse.
Preşedintele CNSC, Bogdan Lehel Lorand, a explicat că au fost primite 11 contestaţii privind licitaţiile pentru manualele de clasa I şi a II-a, iar din acestea trei s-au admis, două au fost respinse fără interee şi şase, admise în parte.
"În acest context, s-a dispus continuarea procedurii pentru reevaluarea ofertelor în zece zile", a spus preşedintele CNSC.
După deschiderea ofertelor, pe 17 iulie, asocierea Akademos Art SRL - Stand Agenţie Difuzare Carte SRL şi SC Aramis Print SRL au formulat contestaţii, care au fost respinse.
Membrii Federaţiei Editorilor din România (FER) au anunţat, în 21 august, că au depus 17 contestaţii şi au sesizat mai multe instituţii, inclusiv DNA, privind anumite nereguli legate de modul în care s-a făcut licitaţia pentru manualele şcolare.
Reprezentanta editurii Aramis, Ana Munteanu, a declarat că acuză CNEE de inconştienţă, pentru că pentru cele 24 de discipline au primit 61 de oferte şi, în urma licitaţiei, au fost acoperite doar nouă discipline, astfel că pentru 75 la sută dintre discipline nu sunt manuale.
Ea a anunţat că a fost făcută o plângere la DNA pentru vicierea rezultatelor contestaţiilor.
Paul Balogh, de la Read Forward, a declarat că prejudiciul anchetat de DNA este, probabil, "cel mai mare jaf din domeniul educaţiei", el precizând că s-ar fi putut cumpăra manuale pentru toţi copiii timp de 40 de ani.
Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, tot pe 21 august, la Suceava, că atunci când a declanşat procedura pentru noi manuale şcolare a ştiut că va începe un război pentru că va deranja business-ul editurilor, el susţinând că au fost respectate procedurile, iar cei care au pierdut licitaţiile pot face ceea ce consideră.
El a arătat că sunt loturi pentru care s-au selectat manuale, dându-le ca exemplu pe cele de matematică şi comunicare pentru clasa întâi, dar şi loturi pentru care nu s-a selectat niciun manual, respectiv în cazul unor limbi străine.
"Probabil că vom scoate din nou la licitaţie manualele unde nu s-a reţinut nicio ofertă din partea niciunei edituri şi dacă nici în acest caz nu vom avea ofertanţi, mă refer acum strict la minorităţi, atunci legea prevede alte două proceduri. O procedură este să cumpărăm manuale din ţările respective. De exemplu, dacă vorbim despe limba ucraineană şi nu reuşim să avem manuale pentru limba ucraineană, atunci cumpărăm din Ucraina, pentru copiii de aceeaşi vârstă, aceeaşi clasă. Un alt instrument pe care legea îl pune la dispoziţie, şi să ştiţi că am introdus acest instrument cu ocazia modificării Legii educaţiei prin Ordonanţa 49/2014, pentru că nu exista, atunci MEN va însărcina o instituţie publică, adică Institutul de Ştiinţele Educaţiei sau o universitate sau o altă instituţie publică, să redacteze manuale pentru aceste situaţii speciale", preciza Pricopie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro