GFR nu se aştepta ca restituirea garanţiei să dureze atât de mult. Apreciază că e o problemă tehnică

Autor: Departamentul Economic Postat la 16 decembrie 2013 72 afişări

Grup 
Feroviar 
Român nu se aştepta ca formalităţile de restituire a garanţiei de 
10 
milioane 

euro depusă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă să dureze atât de mult şi apreciază că este o problemă tehnică pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o 
rectifice 
cât mai 
repede.

"
Însuşi
 ministrul 
Transporturilor 
a 
declarat
 public şi
 oficial
 că,
 potrivit
 contractului
 de
 privatizare,
 părţile
 trebuie
 repuse
 în
 situaţia
 iniţială,
 ceea
 ce
 înseamnă
 inclusiv
 eliberarea
 scrisorii
 de
 garanţie,
 punct
 de
 vedere
 susţinut
 şi
 de
 opinia
 consultanţilor 
MT
 în 
privatizare.
 Mai 
mult,
 nu
 există
 niciun
 motiv şi 
nicio
 prevedere
 procedurală
 care
 să
 prevadă
 că
 banii 
pot
 să 
fie 
eliberaţi 
doar 
parţial. 
În
 cazul 
în 
care 
privatizarea 
nu 
a 
putut 
fi
finalizată, 
atât 
contul
 escrow în 
valoare 
de 
20,2 
milioane 
euro, 
cât şi 
garanţia
 de 
10
 milioane
 euro, 
trebuie
 eliberate. 
Având 
în vedere 
că 
procedura
 de 
privatizare
a
 fost
 terminată 
încă 
din 
luna 
octombrie, 
iar 
contul
escrow
 a
 fost
 deja 
eliberat, 
Grup 
Feroviar 
Român 
nu 
se 
aştepta
 ca
 formalităţile 
să 
dureze
 atât 
de
 mult, 
dar
 are
 încredere
 că
 reprezentanţii
 Ministerului
 Transporturilor
 vor
 urgenta
 finalizarea
 procedurii,
 pentru
 a
 permite
 restituirea
 garanţiei,
 conform
 legii", se arată într-un comunicat al GFR.

Reacţia este urmare a declaraţiilor ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, din emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, conform cărora ministerul încă nu a înapoiat companiei deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare.

"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatizare CFR Marfă, n.r.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie", a spus Mănescu.

În aceeaşi emisiune, Mănescu a afirmat că nu crede că GFR ar fi avut toţi banii pentru preluarea CFR Marfă, declaraţie pe care GFR nu a dorit să o comenteze.

În luna iunie, compania GFR a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.

GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.

Gruia Stoica, proprietarul GFR, declara la 15 octombrie că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.

Ministrul Transporturilor declara la 22 octombrie că a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
GFR,
MT,
GARANŢIE
/actualitate/gfr-nu-se-astepta-ca-restituirea-garantiei-sa-dureze-atat-de-mult-apreciaza-ca-e-o-problema-tehnica-11777330
11777330
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.