Ghiţă Ciobanul a ajuns vedetă BBC: "Ciobanii din România trăiau bine încă din vremea lui Ceauşescu"
BBC publică în ediţia electronică un amplu articol despre ciobanul Ghiţă, vedeta campaniilor publicitare ale unei companii din telecomunicaţii în ultimele luni.
"Ciobanii au un loc special în istoria şi cultura României, iar stilul lor de viaţă nu s-a schimbat prea mult timp de secole. Acum, reţelele sociale i-a transformat, măcar pe unul dintre ei, în personalităţi celebre", informează BBC.
Gheorghe Dănuleţiu, alias Ghiţă, are 29 de ani şi a fost ales de publicitarul Cătălin Dobre după o preselecţie la care au participat circa zece candidaţi. Baciul din reclamă a terminat opt clase la şcoala din sat şi este cioban de la 14 ani. Este singurul băiat dintr-o familie cu încă cinci fete şi duce prin oierit o tradiţie începută de strămoşii familiei. Alături de ceilalţi ciobani din Jina (Sibiu), practică transhumanţa mergând aproape 300 de kilometri până la Zalău, unde rămâne din octombrie şi până în aprilie. Ghiţă a câştigat în defavoarea celorlalţi datorită caracterului sociabil: „Este exact genul acela de personaj care te întâmpină şi care nu te lasă să pleci până nu îţi pune ceva de mâncare în faţă„. Ideea a venit ca soluţie pentru promovarea atipică a creşterii zonei de acoperire cu servicii de date a reţelei, primul punct din cadrul proiectului. „Trebuia să găsim un personaj pentru care reţeaua şi viteza de date pot să schimbe total modul de viaţă, nu ca la oraş, unde interconectarea este o normalitate şi a fost folosită deja în mai multe campanii publicitare."
CITEŞTE AICI povestea descoperirii lui Ghiţă Ciobanul
CHIAR DACĂ OAMENII NU SE REGĂSESC ÎN CIOBAN, atracţia consumatorilor se justifică prin conţinutul inedit: Ghiţă se trezeşte, mănâncă, nu îi place ziua de luni, dar toate acestea vin din partea unui personaj care stă pe un munte izolat şi este expus la un mod de viaţă atipic. „Majoritatea oamenilor sunt fascinaţi că astfel de personaje încă există şi că nu toată lumea are programul zilnic tras la indigo; o masă «supertare» nu este un restaurant din oraş, ci mămăliga cu brânză preparată de el, dimineaţa nu înseamnă urcat în maşină şi stat în trafic, ci alergat după oi şi admirat priveliştea."
După ce campaniile publicitare în care a fost implicat au devenit virale, Ghiţă a hotărât să profite de celebritate şi să aducă brânza din Jina pe mesele bucureştenilor. O vinde chiar el, împreună cu sora, cumnatul şi "un tovarăş" într-un mic magazin din Piaţa Progresul.
CITEŞTE MAI MULTE despre afacerea de la Bucureşti a lui Ghiţă Ciobanul
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro