Grupul MOL a anunţat afaceri de 590 de milioane de dolari pentru trimestrul al treilea

Autor: Ioana Matei Postat la 04 noiembrie 2016 70 afişări

Grupul MOL a anunţat afaceri de 590 de milioane de dolari pentru trimestrul al treilea
Grupul MOL a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea al anului 2016. Rezultatul operaţional (clean CCS EBITDA - profit înainde de dobânzi, deprecieri şi amortizări, excluzând elementele excepţionale şi fluctuaţiile de preţuri) a fost de 165 miliarde HUF (590 milioane USD), potrivit unui comunicata de presă trimis de reprezentanţii companiei. Având în vedere performanţa solidă din primele nouă luni (cu un rezultat operaţional de 1,68 miliarde USD), MOL şi-a îmbunătăţit estimarea privind profitabilitatea la nivelul întregului an 2016, majorând nivelul previzionat al rezultatului operaţional (clean CCS EBITDA) la circa 2,2 miliarde USD.
 
MOL a derulat, conform planificării, un program amplu de lucrări de mentenanţă periodică la rafinăria Dunărea şi la combinatul petrochimic Tiszaujvaros, ceea ce a avut o influenţă asupra rezultatelor segmentului Downstream (rafinare şi marketing). Rezultatul operaţional (CCS EBITDA) în acest segment a fost stabil comparativ cu trimestrul anterior, dar s-a situat sub nivelul record înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Achiziţiile Eni Ungaria şi Eni Slovenia au început deja să contribuie la performanţa diviziei Retail, care a obţinut cel mai bun rezultat din istoria sa.
 
 
Producţia de petrol şi gaze a fost de 107 mii barili echivalent petrol (bep) pe zi în trimestrul al treilea, în creştere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a avansului producţiei de petrol. Pe ansamblul primelor 9 luni, producţia medie a fost de 110 mii bep/zi, astfel că MOL este pe cale să atingă nivelul superior al intervalului ţintit privind producţia de hidrocarburi în acest an (105-110 mii bep/zi). Datorită creşterii producţiei şi eforturilor permanente ale MOL în domeniul controlului costurilor, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare şi producţie de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima creştere consemnată după anul 2011.
 
 
Grupul MOL a fost din nou inclus în Dow Jones Sustainability World Index (DJSWI), situându-se astfel, după punctajul în materie de sustenabilitate, între cele mai performante companii integrate de petrol şi gaze (în segmentul de 15% de la vârful clasamentului). Totodată, Grupul MOL a câştigat prestigioasa distincţie Petroleum Economist Awards 2016, la categoria Cea Mai Bună Companie Downstream a anului.
 
 
 “Grupul MOL a continuat să genereze rezultate şi fluxuri de numerar solide în trimestrul al treilea al anului 2016, beneficiind de modelul de afaceri integrat, durabil, precum şi de concentrarea permanentă asupra îmbunătăţirii eficienţei şi disciplinei costurilor. Acum suntem încrezători că putem nu doar să atingem ci chiar să depăşim obiectivele anuale asumate iniţial, prin urmare am îmbunătăţit estimarea privind rezultatul operaţional (clean CCS EBITDA) la aproximativ 2,2 miliarde USD. De asemenea, suntem nerăbdători să împărtăşim mai multe detalii despre planurile şi ţintele noastre strategice la evenimentul nostru Capital Markets Day, săptămâna viitoare. Suntem convinşi că portofoliul nostru de active eficiente, de înaltă calitate şi modelul nostru de afaceri integrat şi durabil, care au fost deja supuse unor condiţii externe nefavorabile  şi s-au dovedit apte să genereze în mod constant fluxuri puternice de numerar liber disponibil de-a lungul anilor, reprezintă o platformă excelentă pentru implementarea noii noastre strategii pe termen lung (“MOL Group 2030 – Enter Tomorrow”), pe care Consiliul Director a aprobat-o în luna Octombrie”, spune Zsolt Hernádi, Preşedinte – CEO al Grupului MOL.
 
  Grupul MOL, cu sediul central în Budapesta, Ungaria are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 ţări, din care peste 200 în România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.