Grupul TeraPlast: creştere de peste 50% a EBITDA în 2018
Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcţii cu capital românesc, a crescut cu 91% în 2018, la 804,9 milioane de lei, pe fondul avansului luat de Divizia Steel, susţinută de extinderea pe piaţa din Serbia şi consolidarea Depaco. În aceeaşi perioadă, EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei.
Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltării gamei de produse şi a investiţiilor constante în liniile de producţie, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.
Divizia Steel, formată din, TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco, a avut contribuţia principală la evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vânzările Diviziei Steel au crescut în 2018 cu 181% faţă de 2017, la peste 483 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeaşi perioadă, ajungand la 41,3 milioane de lei.
TeraSteel Serbia a fost inaugurată la sfârşitul anului 2017, fiind prima fabrică din străinătate inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. Pe lângă investiţia iniţială de peste 6,5 milioane euro în facilităţi de producţie şi capital de lucru, Grupul TeraPlast a investit în 2018 peste 1 milion de euro în linia de tablă cutată şi modulul de vată minerală în Serbia. Pe parcursul anului 2018, TeraSteel România şi TeraSteel Serbia, au înregistrat vânzări de peste 3,1 milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante.
În acelaşi timp, Depaco, prin brandul Wetterbest, unul dintre principalii producători de sisteme pentru acoperişuri din industria locală, a vândut anul trecut peste 5 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică.
Wetterbest face parte din Grupul TeraPlast din 2018. În prezent, este în curs de implementare a unei investiţii de 5,2 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat, dintre care 3,3 milioane euro din resurse proprii. Proiectul presupune deschiderea unei unităţi de producţie într-o nouă locaţie cu o producţie anuală cumulată de peste 10 milioane de metri pătraţi de ţiglă şi profile.
Tot în 2018, Şcoala Wetterbest a fost acreditată de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Autoritatea Naţională pentru Calificări, şi de Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, ceea ce înseamnă recunoaşterea cursului atât la nivel national, cât şi la nivelul Uniunii Europene.
Divizia de mase plastice, care cuprinde liniile de business Instalaţii, Profile de tâmplărie, Granule, Producţia de uşi şi ferestre şi secţia de reciclare PVC rigid, a înregistrat în 2018 vânzări de 321,5 milioane de lei şi o valoare a indicatorului EBITDA de 24 milioane de lei.
TeraPlast SA şi TeraGlass beneficiază, de asemenea, de ajutor de stat, fiind demarate investiţii în valoare totală de 9,7 milioane de euro, ce vizează creşterea capacităţii de producţie pentru produsele existene, diversificarea portofoliului şi înfiinţarea de noi locuri de munca.
În 2018, TeraPlast SA a produs peste 13.700 de km de ţeavă, peste 6.900 de km de profile de tâmplărie PVC.
În ceea ce priveşte TeraGlass, compania care deţine portofoliul de produse pentru tâmplărie termoizolantă al Grupului TeraPlast, producţia a fost de peste 123.000 de uşi şi ferestre, cu utilizarea capacităţii de producţie la 90%.
Pentru 2019, Grupul TeraPlast are în vedere creşterea cotelor de piaţă şi a acoperirii regionale, prin continuarea dezvoltării capacitatilor de productie, optimizarea portofoliului de produse si extinderea retelei de distributie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro