ING a ajuns la venituri de 1,2 mld. lei, cu 29% mai mari decât anul trecut
Creditarea a crescut cu 3,1 miliarde de lei, totalizând 17,6 miliarde de lei la sfârşitul anului 2016. Această creştere de 22% a dus cota de piaţă în creditare a ING România la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Creditarea în lei a fost principalul motor de creştere, ajungând la un total de 11,7 miliarde de lei, cu 37% mai mult decât anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde de lei. Pe piaţa împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de Aranjor Principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior.
Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde de lei la finalul anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015. În consecinţă, cota de piaţă în fonduri atrase a ING a ajuns la 7,7%, de la 6,9% în 2015.
Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde de lei cu 29% mai mult, în baza creşterii afacerii, a numărului de clienţi şi a activităţii acestora, dar şi datorită veniturilor excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa (123 milioane RON). În 2016, ING România a anunţat un profit brut de 565 milioane RON, cu 44% mai mult decât anul anterior.
În 2016, costurile au crescut la 665 milioane de lei, cu 16% mai mult faţă de anul trecut, fiind în principal influenţate de creşterea afacerii, a investiţiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicaţii, costurile cu noi angajaţi şi costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane RON, de la 55 milioane RON în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.
„În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienţi individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor şi serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple şi mai potrivite profilului clienţilor tot mai autonomi ai ING”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
ING România a reuşit să ajungă la un milion de clienţi individuali activi datorită inovaţiilor în mediul digital şi preocupării continue de a îmbunătăţi experienţa pe care aceştia o au cu banca. Pe parcursul anului 2016, ING România a atras 270.000 clienţi noi, cu 21% mai mult faţă de anul precedent. Peste 69.000 clienţi au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu 2015 (clienţi care au venituri recurente în ING şi deţin cel puţin încă un produs bancar). Şi in segmentul IMM, ING a depăşit un prag, acela de 10.000 de clienţi, cu 23% mai mult decât în 2015.
În ultimul trimestru al 2016, ING a făcut posibilă achiziţia online de noi produse prin intermediul ING Home’Bank. Clienţii ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Până la sfârşitul anului, peste 400 clienţi au cumpărat online credite de nevoi personale, în valoare totală de 5 milioane RON. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online are trei tipuri de fonduri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic. În ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.
Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al 2016 astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop. Iar pentru a face mai uşoară utilizarea aplicaţiei pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.
Anul 2016 a adus şi lansarea unui nou serviciu de plăţi mobile prin POS. Printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff şi MasterCard, ING România a introdus ING mPOS, ce permite comercianţilor mici, mijlocii şi mari să accepte plăţi cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacţiile sunt efectuate folosind dispozitive mobile, telefoane inteligente sau tablete, conectate la un cititor de carduri, operaţiune ce criptează datele astfel încât informaţiile personale să rămână confidenţiale. ING România a lansat ING Point - un nou canal de distribuţie ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. În urma unui proiect pilot, implementat în Bucureşti şi în Iasi, reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind până la sfârşitul anului peste 1.500 clienţi.
ING Group a raportat anul trecut un profit net de 4,976 milioane de euro în creştere cu 18% faţă de 2015. Performanţa a fost influenţată de o creştere comercială solidă, cu marje foarte bune şi costuri de risc în scădere, în ciuda costurilor de reglementare mai ridicate. Randamentul capitalului (ROE) a crescut la 12%, comparativ cu 11% în 2015.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro