Inginerii Volkswagen au început să lucreze din 2005 la softul care falsifică testele de poluare
Un mic grup de ingineri ai Volkswagen a început să lucreze din 2005 la softul care falsifică rezultatelor testelor de poluare aplicate automobilelor diesel, după ce nu au putut găsi o soluţie tehnică prin care emisiile acestora să respecte reglementările din Statele Unite, relatează New York Times.
Compania a admis în septembrie că 11 milioane de automobile diesel la nivel global au fost dotate, în perioada 2009-2015, cu un soft ilegal care reduce nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.
Dintre acestea, 500.000 de automobile au fost comercializate pe piaţa americană.
Preşedintele grupului VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat joi, într-o conferinţă de presă, că în 2005 inginerii nu au reuşit să găsească, la timp şi în cadrul bugetului stabilit, o soluţie tehnică pentru ca emisiile de oxid de nitrogen să respecte reglementările din SUA. Din acest motiv, inginerii au venit cu ideea softului care manipulează rezultatele testelor de poluare.
Ulterior, când a fost găsită o soluţie, aceasta nu a mai fost aplicată, a precizat Poetsch.
"Nu vorbim despre o singură greşeală, ci de un şir neîntrerupt de greşeli", a spus Poetsch reporterilor.
Poetsch nu a precizat dacă vreun model al Volkswagen de dinainte de 2009 a fost dotat cu softul ilegal în SUA.
Un purtător de cuvânt al Agenţiei de Protecţie a Mediului (EPA) din Statele Unite nu a fost disponibil pentru comentarii, dacă sunt investigate şi alte modele.
VW a comercializat unele modele diesel în SUA şi în perioada 2005-2006, dar a suspendat vânzările în 2007 şi 2008, după ce EPA a impus standarde de poluare mai stricte.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro