Înmatriculările auto în România au crescut cu 6,4% în cinci luni. Dacia, avans de 7% în UE
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primele cinci luni cu 6,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 25.842 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 7,% în perioada analizată, la 165.933 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,9%.
În primele cinci luni ale anului 2014 în România au fost înmatriculate 24.278 de autoturisme noi.
În luna mai, înregistrările de maşini noi au scăzut în România cu 1,2%, de la 6.001 de unităţi în urmă cu un an la 5.927 de autoturisme, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piaţa auto europeană a avansat cu 6,8% în intervalul ianuarie-mai, la 5.805.367 de autoturisme. Toate marile pieţe au înregistrat creşteri, contribuind la evoluţia pozitivă a pieţei. Astfel, Spania a consemnat un avans de 21,7% al înmatriculărilor, Italia de 15,2%, Marea Britanie de 5,7% şi Germania de 3,6%, iar Franţa de 3,8%. Cel mai mare declin al înmatriculărilor, între pieţele mari, a avut loc în Austria, de 4,6%.
În luna mai, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 1,3%, la 1.109.893 autoturisme.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 7% în intervalul ianuarie-mai, la 165.933 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,9%.
În luna mai, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au avansat cu 4,3%, de la 30.865 unităţi în urmă cu un an la 32.198 de unităţi, iar cota de piaţă a urcat cu 0,1 puncte procentuale, la 2,9%.
Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european şi care deţine şi marca Dacia, au avansat cu 10,1% în primele cinci luni, la 565.636 unităţi, iar cota de piaţă s-a mărit cu 0,2 puncte, la 9,7%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
În luna mai, înmatriculările Renault au crescut cu 4,8%, la 106.394 unităţi, conferind grupului o cotă de piaţă de 9,6%, faţă de 9,3% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 5,3% în perioada ianuarie-mai, la 1.444.346 autoturisme, iar cota de piaţă a scăzut la 24,9%, faţă de 25,3% în intervalul similar din 2014.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro