Înmatriculările de maşini noi din Europa au crescut cu 256% în aprilie, însă cererea nu a reuşit să se încadreze în nivelurile pre-pandemie
Vânzările auto din Europa au trecut peste perioada slabă de la începutul pandemiei de COVID-19, însă cererea nu a reuşit să ajungă la nivelurile înregistrate înainte de criză, notează Bloomberg.
Înmatriculările de maşini noi au crescut cu 256% în aprilie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat miercuri Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile, în condiţiile în care datele din 2020 au reprezentat cel mai grav declin lunar din 1990, când asociaţia a început să colecteze informaţiile.
Vânzările sunt cu 14% sub media înregistrată de industrie în deceniul de dinainte de pandemie.
În timp ce livrările nu au reuşit să se încadreze în rezultatele obţinute în martie, temerile industriei s-au transferat de la cerere spre producţie. Penuria de semiconductori a lovit orice constructor major, iar companiile auto şi producătorii de cipuri au avertizat că stocurile ar putea rămâne afectate în următorul an.
Volkswagen şi Stellantis – cei mai mari producători auto din Europa – se aşteptau ca lipsa să fie mai acută în T2 prin comparaţie cu primele trei luni ale anului. Totuşi, firma de consultanţă AlixPartners estimează că industria va pierde 110 miliarde de dolari din venituri, de două ori mai mult decât ultimele previziuni.
În primele patru luni ale anului, înmatriculările au crescut cu 68% în Italia, 51% în Franţa, 16% în Marea Britanie şi 7,8% în Germania. Dintre cele mai importante companii auto, Stellantis a raportat cele mai mari creşteri în ultimul an, plus 33%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro