Lecţia de istorie auto: Descoperă Renault 15 şi Renault 17, fraţii coupé francezi ai bătrânei Dacia 1300
Cu mai bine de un deceniu înainte ca în România să apară modelul numit Dacia Sport, francezii de la Renault au creat două variante coupé ale binecunoscutului Renault 12, fratele din Hexagon al bătrânei Dacia 1300. Iată, aşadar, povestea franţuzoaicelor numite Renault 15 şi Renault 17.
Cu mai bine de un deceniu înainte ca în România să apară modelul numit Dacia Sport, francezii de la Renault au creat două variante coupé ale binecunoscutului Renault 12, fratele din Hexagon al bătrânei Dacia 1300. Iată, aşadar, povestea franţuzoaicelor numite Renault 15 şi Renault 17.
La doi ani după lansarea vestitului Renault 12 în Franţa în 1969, marca auto din Hexagon a adus pe piaţă două variante coupé ale berlinei care a jucat rolul de maşină naţională a României vreme de peste 30 de ani. Aceasta este, pe scurt, povestea modelelor numite Renault 15 şi Renault 17.
Prezentate în premieră mondială la Salonul Auto Paris din 1971, cu 12 ani înainte ca în România să înceapă producţia la Dacia Sport, cele două coupé-uri au fost atracţia principală de la standul brandului francez, însă – în ciuda caroseriilor care aduc aminte de Fordurile şi Holdenurile australiene cu V8-uri imense sub capotă – nu erau altceva decât R12-uri pe dedesubt.
O întoarcere în trecut: Renault 15 şi Renault 17, fraţii coupé francezi ai bătrânei Dacia 1300
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro