Magazinele de aplicaţii ale Apple şi Google percep comisioane mai mari decât plătesc fondurile de investiţii de tip hedge
O treime din banii pe care utilizatorii îi investesc în aplicaţii şi jocuri sunt direcţionaţi către Apple şi Alphabet, compania mamă a Google. Asta face ca magazinele de aplicaţii ale acestor companii să perceapă unul dintre cele mai mari comisioane, potrivit Bloomberg.
În timp ce angajaţi din HoReCa se bucură de bacşisuri de 10-20%, fondurile de investiţii de tip hedge direcţionează 2% taxă de management plus 20% din câştigurile din urma investiţiei, companii precum Apple şi Alphabet percep 30% din bani de fiecare dată când un utilizator cumpără o aplicaţie sau un instrument într-o aplicaţie/joc sau când, de exemplu, îşi face abonament HBO prin intermediul magazinelor de aplicaţii de pe telefoanele Google sau iPhone.
De la lansarea App Store în 2008, companii precum Spotify Technology şi Amazon.com şi-au exprimat nemulţumirea faţă de companiile care, conform acestora, percep comisioane nedrept de mari. În noiembrie, Curtea Supremă din Statele Unite a ascultat argumentele mai multor deţinători de iPhone care au încercat să acţioneze Apple în judecată pentru crearea unui monopol în ceea ce priveşte magazinul de aplicaţii şi creşterea preţurilor aplicaţiilor. Răspunsul Apple a fost că atât timp cât dezvoltatorii plătesc aceste comisioane, consumatorii nu îşi pot susţine poziţia.