Mallurile se redeschid, dar nu se aşteaptă nimeni la vânzări comparabile cu anul trecut până în 2021
Centrele comerciale finalizează în aceste zile pregătirile pentru redeschidere, anunţată pe 15 iunie, pentru a asigura respectarea măsurilor de siguranţă şi de distanţare socială care sunt în continuare necesare, investiţiile pentru echipamente, consumabile şi angajaţii necesari depăşind 500.000 euro, apreciază consultanţii Colliers International.
Centrele comerciale finalizează în aceste zile pregătirile pentru redeschidere, anunţată pe 15 iunie, pentru a asigura respectarea măsurilor de siguranţă şi de distanţare socială care sunt în continuare necesare, investiţiile pentru echipamente, consumabile şi angajaţii necesari depăşind 500.000 euro, apreciază consultanţii Colliers International.
Estimările arată că traficul din centrele comerciale ar putea reveni la normal în sezonul sărbătorilor de Crăciun, pe măsură ce cumpărătorii îşi reiau gradual obiceiurile de dinainte de pandemie.
Retailerii de produse nealimentare au fost printre cei mai afectaţi de măsurile luate în timpul stării de urgenţă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Închiderea centrelor comerciale a determinat chiriaşii din retail să-şi revizuiască aşteptările privind cifra de afaceri estimată pentru acest an, 45% dintre ei aşteaptându-se la o scădere de peste 30%, iar 39% la o scădere de până la 30%, după cum a arătat un studiu efectuat în martie de divizia retail a Colliers International.
Chiriaşii mizează însă pe lunile de vară pentru a începe să recupereze din pierderile acumulate în perioada în care magazinele au fost închise, chiar şi în contextul unui număr de vizitatori estimat la jumătate faţă de o perioadă obişnuită. Traficul este aşteptat să crească în perioada următoare şi ar putea reveni la normal din decembrie.
„Aproape 70% dintre proprietarii de spaţii de retail şi aproximativ jumătate dintre chiriaşi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor, în raport cu nivelurile de dinainte de epidemia de Covid-19, în decursul anului viitor”, spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.
Statisticile de mobilitate publicate de Google, în baza datelor obţinute prin telefoanele mobile ale utilizatorilor, sugerează o revenire graduală, dar destul de consistentă a traficului în zonele comerciale şi de petrecere a timpului liber.
În Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timiş, traficul pedestru în aceste zone era la începutul lunii iunie cu aproximativ 30-40% sub media normală a acestei perioade, faţă de valori cu 80% sub nivelul normal în martie-aprilie.
„Redeschiderea centrelor comerciale începând din 15 iunie este privită cu optimism de proprietarii şi chiriaşii centrelor comerciale, care se aşteaptă să înceapă astfel să-şi revină după perioada de inactivitate, chiar dacă într-un ritm nu foarte accelerat, având în vedere că vizitatorii îşi vor relua treptat obiceiurile de dinainte de pandemie”.
Astfel, printre măsurile luate de marile centre comerciale se numără porţi sau camere speciale prin care poate fi măsurată temperatura corporală a vizitatorilor sau sisteme de monitorizare a numărului total de vizitatori aflat în orice moment în cadrul centrului, astfel încât să poată limita accesul altor vizitatori atunci când este atinsă limita maximă stabilită conform indicaţiilor autorităţilor.
În acelaşi timp, centrele comerciale vor dezinfecta constant spaţiile comune şi scările rulante cu substanţe specializate sau cu lămpi UV şi vor monta dozatoare cu dezinfectanţi. O măsură suplimentară prevede introducerea de aer proaspăt din exterior în locul procedurilor anterioare de recirculare a aerului din interiorul centrului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro