Mâncare expirată şi mizerie în hotelurile, cluburile şi terasele de pe litoral. Ce localuri trebuie să evităm

Postat la 17 august 2016 120 afişări

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au amendat, cu o sumă totală de 102.500 lei, şase hoteluri, cinci cluburi şi cinci restaurante de pe litoral, în unităţile respective fiind găsite alimente expirate, dar şi mizerie în camere, potrivit unui comunicat al ANPC.

Mâncare expirată şi mizerie în hotelurile, cluburile şi terasele de pe litoral. Ce localuri trebuie să evităm

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au verificat, în perioada 12-13 august, şase hoteluri din staţiunile Neptun şi Olimp, precum şi cinci cluburi, dar şi cinci terase şi restaurante din staţiunea Mamaia.

Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în cuantum de 102.500 lei pentru nereguli precum alimente depozitate necorespunzător sau expirate, lenjerie de pat murdară sau piese de mobilier stricate.

Astfel, în patru unităţi hoteliere inspectorii ANPC au găsit faţade deteriorate ale unor balcoane, gresie stricată la baie, mobilier rupt în camere sau lenjerie de pat murdară. Totodată, au fost aplicate sancţiuni şi pentru lipsa informării consumatorilor cu privire la serviciile cu şi fără plată a programelor TV din camere

Hoteluri:

1. Hotel Slatina si Restaurant Craiova- Statiunea Neptun

Abateri constatate:

-       in spatiul destinat baii, respectiv dusul exista gresie sparta, desprinsa si cu bucati lipsa, care putea duce la accidentarea consumatorilor.

-       pernele din dotarea hotelului erau patate si neigienizate, geamul exterior al casei scarii intre nivelurile 1 si 2 era crapat pe o suprafata mare, punand in pericol siguranta si sanatatea consumatorilor.

-        in blocul alimentar al Restaurantului Craiova au fost gasite produse din porc congelate fara a avea elementele de identificare si caracterizare, fara a se putea identifica data durabilitatii minimale, conditiile de depozitare, precum si coordonatele producatorului.

A fost aplicata o amenda de 15.000 lei, iar pentru camerele care prezentau deficiente a fost dispusa oprirea temporara a prestarii serviciilor de cazare pana la remedierea acestora.

2. Hotel Callatis- Statiunea NEPTUN

Abateri constatate:

-       Lipsa informarii consumatorilor cu privire la serviciile cu plata si fara plata, informatii privind programele TV din camere.

A fost aplicata o amenda de 2.000 lei si a fost dispusa masura remedierii deficientelor constate.

3. Hotel Istria- Statiunea Neptun

Abateri constatate:

-       Nerespectarea conditiilor de igiena sau lipsa unor accesorii din camera (perne patate, lipsa veioze, covoare)

-       Lipsa informarii consumatorilor cu privire la serviciile cu si fara plata a programelor TV din camera

A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

4.Hotel Belvedere- Statiunea Olimp

Abateri constatate:

-       Unele balcoane aveau fatadele deteriorate, existand riscul accidentarii consumatorilor

-       Lipsa respectarii igienei din camera (saltele si perne patate, tapiterii rupte, lipsa barelor de protectie la iesirea din cada)

-       Nerespectarea conditiilor de depozitare pentru prajituri

-       Lipsa indicarii ingredientelor alergene din lista meniu

A fost aplicata o sanctiune de  10.000 lei. S-a dispus masura remedierii deficientelor constatate, precum si retragerea din circuitul consumului uman a produselor de cofetarie.

5. Hotel SIBIU- statiunea Olimp

Abateri constatate:

-       Lipsa informarii consumatorilor cu privire la utilizarea aerului conditionat si a serviciilor cu si fara plata a TV-urilor din camera.

A fost aplicata o amenda de 3.000  si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

6.Hotel CRAIOVA- statiunea Olimp

Abateri constatate:

-       Consola dintr-o baie era desprinsa. S-a aplicat un avertisment, precum si masura opririi temporare a prestarii serviciului pentru o camera pana la remedierea deficientelor.

Cluburi:

1.    CLUB CRAZZY BEACH- statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Depozitarea necorespunzatoare a produselor si ingredientelor

-       Lipsa cantitatii nete din listele meniu

-       Lipsa informarii consumatorilor cu privire la ingredientele cu potential allergen din listele meniu.

A fost aplicata o amenda de 8.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

2.    CLUB RESTAURANT AMOS- statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Lipsa informatiilor pentru ingredientele cu potential alergen din listele meniu.

A fost aplicata o amenda de 3.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

3.    CLUB FRATELLI– statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare

A fost aplicata o amenda de 5.000  lei,  iar produsele au fost oprite definitiv de la comercializare.

4.    RESTAURANT LA MAMA- statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Lipsa informatiilor cu privire la ingredientele cu potential alergen din listele meniu.

A fost aplicata o amenda de 5.000 lei  si s-a dispus remedierea defiecientelor constatate.

5.CLUB EGGO– statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a se putea stabili data durabilitatii minimale, conditiile de depozitare si coordonatele producatorului, putand pune in pericol sanatatea consumatorilor (piept curcan, fara elemente de identificare caracterizare, scoici cu miros nespecific, creveti cu miros necorespunzator, oua sparte cu miros de alterat).

A fost aplicata amenda de 10.000 lei si s-a dispus masura de retragere din circuitul consumului uman a produselor.

Restaurante si terase:

1.    TERASA ‘’ BUNATATURI SI PLACINTE” – statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Utilizarea in prepararea produselor a materiilor prime cu miros necorespunzator, de fermentat

-       Produse expirate

-        Utilizarea de aluaturi vechi, uscate pe margini

-       Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a putea stabili data de preparare.

A fost aplicata o amenda 16.500 lei, precum si retragerea produselor din circuitul consumului uman.

A fost dispusa masura opririi temporare a prestarii serviciului de alimentatie publica (servirea preparatelor culinare) pana la remedierea deficientelor constatate.

Pentru nerespectarea conditiilor igienico-sanitare din unitate au fost  informate DSVSA Constanta si DSP Constanta.

2.    TERASA IANCU- statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Lipsa informatiilor cu privire la cantitatea neta a produselor din meniu

-       Lipsa informatiilor ingredientelor alergene folosite

A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

3.    TERASA CASA ROMANEASCA – statiune Mamaia

Abateri constatate:

-       Nerespectarea conditiilor de depozitare pentru sosuri, maioneza si ketch up.

-       Produse alimentare fara etichete

A fost aplicat un avertisment si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.

4.    RESTAURANT TERASA TARANEASCA –statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Produse alimentare expirate - carnati, smantana

-       Produse alimentare fara elemente de caracterizare si identificare, fara a se putea stabili data durabilitatii minimale/data limita de consum, conditiile de depozitare recomandate de producator si coordonatele acestuia, putand pune in pericol sanatatea consumatorilor- mici, carne fiarta si congelata

-       Neindicarea ingredientelor cu potential allergen din listele meniu

A fost aplicata o amenda de 10.000 lei, precum si masura retragerii din circuitul consumului uman a produselor gasite cu deficiente.

A fost dispusa masura de oprire temporara a prestarii serviciului de alimentative publica pana la remrdierea deficientelor constatate.

5.     TERASA IL CALCIO – statiunea Mamaia

Abateri constatate:

-       Produse fara elemente de identificare si caracterizare (calamari, sos paste, sos pizza) pentru care nu se putea preciza data durabilitatii minimale/ data limita de consum, conditiile de depozitare si coordonatele operatorului economic.

-       Lipsa informarii consumatorilor cu privire la ingredientele cu potential allergen din listele meniu.

A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, precum si masura retragerii produselor din circuitul consumului uman.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.