LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

Mâncarea festivalierilor

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 18 octombrie 2019 156 afişări

Wing Eat este rezultatul unui brainstorming făcut de doi antreprenori români care, în Luna martie a acestui an, au adus în peisajul gastronomic urban un nou food truck. Scopul lor? Să reinterpreteze, într-o manieră modernă şi într-o bucătărie urbană, gusturile clasice.

Răzvan Pavel şi Marius Vrânceanu aveau la activ peste zece ani de experienţă fiecare în domeniul HoReCa, atât în managementul de restaurant, cât şi direct în bucătărie, atunci când s-au hotărât să înfiinţeze Wing Eat, amenajând o rulotă în care se prepară şi se vinde mâncare pe bază de carne de pui.

„Startul a fost dat în 2019, iar rezultatele deja au început să apară. Drept dovadă, la sfârşitul lui august, am înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 de lei (43.000 de euro) şi un profit de 50.000 de lei, adică 11.000 de euro (în perioada martie-august – n. red.)”, spune Răzvan Pavel, cofondator în această afacere.

În food truck-ul Wing Eat lucrează, în general, cei doi fondatori alături de încă un angajat, dar, în funcţie de complexitatea evenimentelor la care merg, numărul poate ajunge şi la nouă sau zece oameni, contractaţi în sistem de colaborare. Până acum, Wing Eat a mers la evenimente precum Untold şi mai multe festivaluri tip street food în Sibiu, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Bucureşti.

„Investiţia în business a fost de circa 30.000 de euro, bani care au fost investiţi în rulotă, mobilier, echipamente, cheltuieli de transport, înmatriculare şi obţinerea autorizaţiilor. Uşor-uşor, businessul a început să facă şi profit”, adaugă Răzvan Pavel.

Iar planul lui şi al lui Marius Vrânceanu este să crească în continuare. În 2020, se gândesc la un al doilea food truck, astfel încât să poată merge la toate evenimentele de street food din România. Cum se vede piaţa rulotelor cu mâncare chiar din interiorul acesteia?

„Cultura street food a apărut recent pe piaţa din România, însă aceasta se consolidează de la an la an, iar clienţii încep să fie atraşi din ce în ce mai mult de diversitate şi gusturi autentice. Clienţii Wing Eat sunt tineri, cu venituri peste medie, care au o plăcere foarte mare de a mânca în oraş şi care preferă produsele cu un gust autentic”, mai spune Răzvan Pavel.

Autentic, deoarece furnizorii sunt locali şi contribuie cu produse crescute natural, în România. În ceea ce priveşte sosurile, acestea sunt pregătite de un bucătar propriu al Wing Eat. O porţie de cartofi costă 10 lei, iar un meniu format din cartofi şi cinci aripioare de pui se vinde la un preţ de 27 de lei.

Poftă bună!


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Intraţi pe platforma

www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania

au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri

de muncă.     

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.


Legoomi – aprozar şi producţie de legume (Bucureşti şi jud. Dâmboviţa)

Fondatori: Ilie Ciorchină, Marius Tudorache, Andrei Drăgan

Investiţie iniţială: 50.000 de euro (doar în aprozar)

Cifră de afaceri în 2018: 100.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Muri Chocolatier – ciocolaterie artizanală (Cluj-Napoca)

Fondator: Gabriela Mureşan

Investiţie iniţială: 100.000 de euro

Prezenţă: Cluj-Napoca, Bucureşti, online


Suento şi Gram Bistro – restaurante (Bucureşti)

Fondatori: Stelian Olaru şi Adriana Dănilă

Investiţie iniţială: 100.000 de euro (în Suento)

Cifră de afaceri estimată în 2019: 350.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Bianca Georgescu – producţie de încălţăminte (Bucureşti)

Fondator: Bianca Georgescu

Investiţie iniţială:

5.000 de euro

Prezenţă: naţională


Darlington – atelier floral (Iaşi)

Fondatori: Marina şi Marius Curcudel

Investiţie iniţială: 150.000 de euro

Cifră de afaceri în 2018: 120.000 de euro

Prezenţă: Iaşi

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.