Marius Luican, Reveal Marketing Research: ,,Nu mai cred în suficienţa unui studiu de satisfacţie a clienţilor”

Autor: Ioana Matei Postat la 25 ianuarie 2013 689 afişări

Marius Luican, general manager al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, spune că studiile de satisfacţie ale clienţilor, în special cele cu caracter continuu, trebuie să înceapă să ia în considerare aspecte complexe ale caracteristicilor pieţei dar mai ales ale societăţii, deoarece acestea îşi pun în mod decisiv amprenta asupra rezultatelor finale ale studiilor.

"Nu mai cred în suficienţa unui studiu de satisfacţie a clienţilor, fără un studiu comportamental la nivel de populaţie. Atunci când vorbim despre un studiu de satisfacţie cu caracter continuu, desfăşurat în mai multe etape, este recomandabilă plasarea respondenţilor în contextul general al societăţii de la acel moment. Oamenii sunt foarte influenţaţi de situaţia economică şi politică existentă la momentul în care completează chestionarul, astfel că răspunsurile lor sunt direct influenţabile de aceste aspecte ale realităţii pe care o trăiesc. Studiile noastre pentru diverşi clienţi au arătat acest lucru, şi un bun exemplu ar fi că în perioada de agitaţie şi stres a alegerilor din luna decembrie 2012 respondenţii au prezentat un grad de satisfacţie scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut ", spune Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

Un instrument care poate aduce o completarea solidă unui studiu de satisfacţie, pentru a reda o imagine cât mai aproape de adevăr, este ConfidenceIndex, un raport complex ce măsoară nivelul actual de încredere a românilor şi aşteptările lor cu privire la situaţia economică, condiţiile actuale de angajare pe piaţa muncii şi situaţia economică a gospodăriei proprii. Studiul este dezvoltat de către compania Reveal Marketing Research şi a fost lansat în 2012, sub egida Bucharest Forum. ConfidenceIndex este un raport lunar, ce are la bază o analiză a indicatorilor menţionaţi anterior şi oferă suplimentar informaţii valoroase despre percepţia, atitudinea şi intenţiile viitoare de achiziţie ale consumatorilor în diferite domenii de piaţă, la un moment specific în timp.

ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor se realizează pe un eşantion de 1.200 persoane, femei şi bărbaţi, cu vârsta de peste 18 ani, eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru mediul urban şi rural. Studiul se desfăşoară lunar, totalizând 14.400 de respondenţi anual. Marja de eroare calculată este de +/- 2,84%.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/marius-luican-reveal-marketing-research-nu-mai-cred-in-suficienta-unui-studiu-de-satisfactie-a-clientilor-10521676
10521676
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.