Marketingul, in atac

Postat la 12 septembrie 2006 1 afişăre

Saptamana aceasta clubul de fotbal Steaua Bucuresti a anuntat numirea unui director de marketing: Daniel Ciuraru, cu 14 ani petrecuti in lumea fotbalului. Ce si-a notat Ciuraru in paginile caietului sau tactic?

Saptamana aceasta clubul de fotbal Steaua Bucuresti a anuntat numirea unui director de marketing: Daniel Ciuraru, cu 14 ani petrecuti in lumea fotbalului. Ce si-a notat Ciuraru in paginile caietului sau tactic?

 

Prin primavara, cand FC Steaua Bucuresti culegea laurii calificarii in semifinalele Cupei UEFA, managementul clubului spunea ca nu se multumeste cu atat. Mai trebuie lucrat la exploatarea marcii, dadea atunci de inteles Mihai Stoica, managerul general al clubului, intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin. "Nemultumirea mea este aceea ca brandul Steaua, care este mai puternic decat Coca-Cola, nu este valorificat la nici 25% din potentialul sau", spunea Stoica candva la jumatatea lunii aprilie.

 

In consecinta, managerul isi trecuse in agenda "sa miste lucrurile in Ghencea". El spunea ca deja lucreaza la un plan ale carui prime rezultate se vor vedea de la anul. Un prim pas in acest sens? Plasarea activitatii de marketing undeva in fruntea listei de prioritati a afacerilor clubului. Iar aici s-ar putea incadra numirea unui director de marketing in persoana lui Daniel Ciuraru - numire despre care oficiali ai clubului spuneau inainte de inchiderea editiei ca va fi oficiala la inceputul saptamanii. Noul director de marketing are 41 de ani si vine de la International Sport Management (ISM), un shop de media specializat in vanzarea de publicitate pe stadion. Daniel Ciuraru, care a ocupat timp de aproape 14 ani pozitia de director general adjunct la ISM, spune ca printre obiectivele pe care si le-a fixat la Steaua se numara crearea unui sistem functional de autogestiune, maximizarea veniturilor Stelei prin activitati de marketing sportiv specifice, conceperea unor strategii de business pe termen lung si alinierea marcii Steaua in garnitura brandurilor occidentale consacrate.

 

"Performanta sportiva a echipei trebuie sa se reflecte si in performanta de business", isi argumenteaza Ciuraru misiunea. "In acest sens, vom dezvolta cam toate domeniile specifice marketingului sportiv: PR, comunicare, vanzarea de drepturi TV/New Media, merchandising, management specific", a spus Ciuraru pentru BUSINESS Magazin. Acum, in activitatea de marketing a clubului lucreaza cinci persoane, mai spune acesta, iar pana in momentul cooptarii lui Ciuraru la Steaua activitatea de marketing era gestionata de Valeriu Argaseala, director executiv. Daca managementul clubului a inceput sa-si puna marketingul la punct gratie recentei calificari a Stelei in UEFA Champions League, se poate doar specula. Cert e urmatorul lucru: managerii de cluburi au inceput sa simta mirosul banilor ce se pot obtine printr-o activitate de marketing si merchandising eficienta. Chiar Mihai Stoica spunea, in contextul precizat anterior, ca peste jumatate din veniturile clubului proveneau la vremea respectiva din activitati derivate din marketing. Respectiv 25% din venituri se datorau sponsorizarilor, 20% - vanzarii de drepturi TV si 10% din merchandising si vanzari de bilete.

 

Cu siguranta insa ca accesul Stelei la cea mai importanta competitie europeana inter-cluburi va modifica substantial procentele aduse in discutie. Steaua are asigurat din bugetul UEFA Champions League (respectiv 750 de milioane de euro pentru editia din 2006-2007) un bonus de 4,4 mil. euro numai pentru calificarea in grupe si pentru fiecare din cele sase meciuri pe care le va disputa impotriva lui Real Madrid, Olympique Lyon si Dinamo Kiev. Iar alte 3,2 milioane de euro sunt estimate sa intre in vistieria clubului din drepturi TV si vanzarea de bilete.

 

Daca si echipa condusa de Ciuraru va reusi sa exploateze calificarea Stelei in Liga Campionilor din aceeasi perspectiva - a zerourilor atrase -, timpul o va arata. Premisa de la care pleaca o are deja asigurata: performanta sportiva. Urmeaza cea financiara.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Marketingul,
in atac
/actualitate/marketingul-in-atac-1006867
1006867
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.