Masini ieftine, profituri mari
Timp de peste cinci ani oaia neagra a grupului Renault, Dacia a ajuns anul trecut sa contribuie cu 10% la profitul francezilor. Reteta a fost simpla - "renuntam la orice pentru a ne concentra pe Logan".
Timp de peste cinci ani oaia neagra a grupului Renault,
In urma cu sase ani, de Valentines Day, in cea mai mare sala de conferinte de la hotelul Marriott, francezul Manuel Gomez, presedintele de atunci al Dacia, incerca sa evite atacul ziaristilor romani fata de pierderile de aproape 60 mil. euro si mai ales de scaderea cu aproape jumatate a vanzarilor in primul an de la preluarea
Gomez punea scaderea drastica a vanzarilor pe seama evolutiei economiei romanesti in ansamblu si a impactului scaderii puterii de cumparare asupra pietei auto. "Rezultatele
Saptamana trecuta, in biroul sau de la etajul sase al cladirii pe care
"Am trecut pe profit inca din 2005, iar anul trecut am beneficiat de un mix de produs mult mai favorabil, ceea ce s-a simtit din plin in rezultatele noastre", explica Fourmont pentru BUSINESS Magazin.
In aceste conditii,
Si mai important pentru un producator de masini este insa marja operationala, altfel spus raportul dintre profitul realizat din operatiunile de baza si totalul vanzarilor. Din acest punct de vedere
Valoarea poate parea incredibila pentru cei care au urmarit anunturile privind rezultatele financiare ale Dacia in primii cinci ani de la intrarea sub umbrela Renault si care au contabilizat pierderi cumulate de peste 360 de milioane de euro la finalul anului 2004.
Schimbarea "norocului"
Surprinzator, visul lui Louis Schweitzer (presedintele Renault pana in mai 2005) de a face o masina la 5.000 de dolari pentru 80% din populatia globului care nu avea acces la o masina noua si-a gasit adepti chiar si pe pietele dezvoltate din vestul Europei. "S-a intamplat si cu modelul sedan si la fel se intampla acum cu varianta MCV (break - n. red.). Sunt cazuri in Franta si
Cu o astfel de cerere pentru modelul break, "mai scump si implicit mai profitabil", managementul
"Din pacate, la MCV, avem inca o problema. Chiar daca am vrea sa ne concentram si mai mult pe productia acestui model, suntem limitati de capacitatea furnizorilor nostri. Acestia nu pot livra piesele in ritmul pe care l-am vrea pentru a face fata cererii", spune Fourmont, in timp ce noteaza pe hartia alba o valoare - 350.000, pe care imediat o si explica. "Vom ajunge la sfarsitul anului la o capacitate de productie de 350.000 de masini pe an. Sa vedeti atunci ce crestere a afacerilor vom avea."
Valoarea reprezinta cu aproape 30% mai mult decat in anul 2005 (primul an cand
"Structura gamei de produse (scoaterea din productie a invechitului model
Cea mai mare crestere s-a inregistrat insa in domeniul profitabilitatii. Cele peste 100 mil. euro profit net pe care
In traducere, aceasta inseamna ca, odata cu cresterea productiei ca urmare a "foamei" de masini de pe piata romaneasca si mai ales de la export, scad foarte mult costurile de achizitie a materiilor prime si a componentelor.
"Comenzile mai mari din partea noastra au insemnat reduceri de costuri si pentru furnizori, care in cele din urma s-au transmis si in costurile noastre. Apoi, am crescut permanent gradul de integrare si am reusit sa regandim modul in care erau realizate anumite produse, pentru a le face mai ieftin", sustine Fourmont.
In prezent, gradul de integrare locala al
Daca pana atunci exista o singura directie industriala care cuprindea ansamblul activitatilor de pe platforma, Dacia a decis separarea acesteia in trei directii speciale, care sa se ocupe de productie, de mecanica (componente si piese) si directia logistica, responsabila si de colectiile CKD (destinate a fi asamblate in cadrul fabricilor din strainatate). "Am livrat anul trecut 90.000 de colectii CKD, iar afacerile RIR (Renault Industrie Roumanie, compania care se ocupa de exportul colectiilor CKD - n. red.) au ajuns la 335 mil. euro", sustine Fourmont. Aceasta activitate va creste exponential in perioada urmatoare, avand in vedere ca planul pentru acest an vizeaza livrarea a aproximativ 300.000 de colectii.
Nu acelasi lucru se intampla insa pe piata romaneasca, unde vanzarile
"Pentru cei care vor masini de import le putem livra Renault si Nissan. Avem insa in
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro