Moştenirea lui Steve Jobs: televiziunea inteligentă apare anul viitor. iTV va putea fi comandat verbal
Chiar înainte de a muri, Steve Jobs a spus că a identificat modul în care televiziunea poate fi transformată, la fel cum a făcut cu computerele, playerele portabile şi telefoanele mobile. "Vom avea cea mai simplă interfaţă care poate fi imaginată", i-a spus Jobs lui Walter Isaacson, scriitorul care semnează biografia lui Jobs apărută săptămâna aceasta în SUA. Analistul Maynard Um, de la UBS, spune că Jobs s-a referit la tehnologia Siri de recunoaştere vocală, tehnologie încorporată în nou-apărutul iPhone 4S lansat în urmă cu câteva zile.
Tehnologia ar completa zona de televiziune pe care dorea Jobs să intre, o piaţă a televizoarelor de 100 de miliarde de dolari. "Intrarea Apple pe piaţa televiziunii înseamnă un nou driver important de dezvoltare, pentru toate produsele companiei: spune analistul Brian White de la Ticonderoga Securities, citat de CNBC. "Facilităţi precum Siri, FaceTime, App Store, iTunes sau jocurile se potrivesc în mod natural cu Apple TV", spune analistul.
iPhone 4S s-a dovedit un real succes: 4 milioane de aparate au fost vândute în primele trei zile de la lansare şi este pe cale să devină unul din cele mai bine vândute telefoane din istorie. Tehnologia de recunoaştere vocală Siri permite clienţilor să trimită mesaje, să programeze întâlniri sau să efectueze apeluri telefonice.
În mod firesc tehnologia poate fi portată spre un televizor "inteligent", căruia îi poţi ordona să schimbe canalul spre un meci de fotbal, să înregistreze o anumită emisiune sau să efectueze o convorbire video cu un apropiat.
Apple vinde în prezent un dispozitiv TV, care permite vizionarea de filme sau spectacole TV, dar şi accesarea de fotografii, muzică sau a internetului. Or recent compania a decis să amâne lansarea unei variante îmbunătăţite a micuţei cutii negre care înseamnă Apple TV, mişcare care este interpretată de analişti drept intenţia de a lansa pe piaţă un iTV. "Din informaţiile pe care le avem rezultă că iTV ar urma să fie lansat pe piaţă în a doua jumătate a anului 2012, pe o piaţă potenţială de 5 până la 10 milioane de dispozitive", spune Peter Misek, analist la compania Jefferies.
Intrarea Apple pe segmentul TV poate fi una din cele mai dificile mişcări ale companiei, nu numai din cauza câtigurilor mici posibile pe piaţa televizoarelor, dar şi din cauza concurenţei acerbe care există între marile companii de cablu şi furnizorii de conţinut cunoscuţi drept "cord cutters".
Analiştii sunt însă fermi în convingerea că Apple va reuşi să ofere un TV inteligent, mai scump decât ale concurenţei dar cu o estetică impecabilă şi inovatoare şi integrat într-un ecosistem digital de cea mai bună calitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro