Musk plănuieşte un nou val de reduceri de preţuri: Preţurile Tesla rivalizează acum cu preţul mediu al maşinilor din SUA, după reduceri de miliarde de euro
Cele mai bine vândute vehicule electrice ale Tesla concurează acum direct cu maşinile pe benzină la preţ, după ultima rundă de reduceri de preţ. Preţurile mai mici ar putea costa compania 1,2 miliarde de dolari pe an, potrivit cel puţin unui investitor, conform Bloomberg.
La 38.990 de dolari, sedanul de bază Model 3 costă acum cu 8.700 de dolari mai puţin decât suma medie plătită pentru un autoturism sau un camion în SUA. Preţul de pornire pentru un SUV Model Y este cu 3.700 de dolari mai mic decât preţul mediu al unui automobil, de aproximativ 48.000 de dolari, potrivit unei analize realizate de Bloomberg Green. Tesla a început să reducă preţurile la începutul anului, strâmbând din nas constructorilor auto tradiţionali care se străduiau deja să producă vehicule electrice în mod profitabil.
"Acum vine partea distractivă a scăderii costurilor, viaţa după paritatea preţurilor", a declarat Sam Korus, analist la Ark Investment Management, care administrează fonduri cu aproximativ 1,27 miliarde de dolari în acţiuni Tesla. "Produsul poate continua să coste mai puţin sau continuă să stea în acelaşi segment de preţ, iar performanţa se îmbunătăţeşte."
În timp ce preţul acţiunilor Tesla a fost puţin afectat de reducerile de săptămâna trecută, ritmul reducerilor din acest an a creat o prăpastie între unii investitori. Gary Black, managing partner la The Future Fund, a declarat că numai modificările de săptămâna trecută vor costa Tesla 1,2 miliarde de dolari pe an începând cu 2024.
Black şi-a folosit contul său de socializare X, pentru a pleda pentru ca Tesla să cheltuiască bani pe campanii publicitare tradiţionale, mai degrabă decât pe reduceri de preţuri. "Mă uimeşte faptul că Tesla încearcă să prezinte reducerile de preţ de aseară ca fiind pozitive", a postat Black pe 6 octombrie. "Am prefera ca Tesla să folosească investiţiile în publicitate pe termen lung pentru a-i educa pe proprietarii de autovehicule cu motoare cu combustie internă să treacă la vehicule electrice, în loc să reducă preţurile".
Preţul de pornire al Model 3 este acum cu 6.500 de dolari mai mic decât cel mai ieftin BMW Seria 3, care este adesea văzut ca fiind cel mai direct concurent al sedanului Tesla cu motor pe benzină. Adăugând un stimulent federal de 7.500 de dolari pentru vehiculele electrice şi economiile de combustibil, costul de proprietate este egal cu cel al unei Toyota Corolla din 2024.
Tesla a scăzut, de asemenea, preţul vehiculelor sale de vârf, sedanul de dimensiuni mari Model S şi SUV-ul Model X, ambele la cel mai mic preţ din istorie în comparaţie cu preţul mediu de tranzacţionare din SUA. În septembrie, acel preţ de referinţă pentru un vehicul nou în SUA a fost de 47.698 de dolari, potrivit firmei de informaţii auto Edmunds.
Unii consideră că reducerile de preţ ale Tesla reprezintă costul susţinerii cererii după achiziţia de către directorul executiv Elon Musk a companiei Twitter, acum X şi implicarea sa tot mai mare în politica de dreapta.
"Din păcate, Tesla continuă să fie nevoită să reducă preţurile pentru a vinde maşini", a declarat Ross Gerber, cofondator şi director executiv al firmei de gestionare a averilor Gerber Kawasaki.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro