NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de mall-uri din România, estimează investiţii de 140 mil. euro în dezvoltarea proiectelor locale. “Modernizarea centrelor comerciale şi dezvoltarea unor proiecte rezidenţiale rămân prioritare în strategia grupului”
NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor şi dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale şi de Est şi cel mai mare proprietar de mall-uri din România, estimează investiţii de 140 de milioane euro până la finalul anului, pentru dezvoltare şi cheltuieli de capital aferente proiectelor în curs, precum şi alte oportunităţi în funcţie de evoluţia pieţei.
NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor şi dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale şi de Est şi cel mai mare proprietar de mall-uri din România, estimează investiţii de 140 de milioane euro până la finalul anului, pentru dezvoltare şi cheltuieli de capital aferente proiectelor în curs, precum şi alte oportunităţi în funcţie de evoluţia pieţei.
“Modernizarea centrelor comerciale şi dezvoltarea unor proiecte rezidenţiale rămân activităţi prioritare în strategia grupului”, spun reprezentanţii NEPI.
Fondul de investiţii sud-african a investit în ultimii 14 ani de activitate pe piaţa locală peste 2 miliarde de euro, în proiecte imobiliare urbane. În ultimii cinci ani, grupul a generat încasări de peste 100 milioane de euro la bugetul central al României şi peste 50 milioane de euro la bugetele locale.
“Aceste rezultate consolidează poziţia NEPI Rockcastle ca unul dintre cei mai mari investitori din România şi cel mai mare din piaţa imobiliară, contribuind, de asemenea, la poziţionarea României în faţa investitorilor străini ca mediu de afaceri solid şi sigur”, apreciază oficialii NEPI.
În România, compania are 230 de angajaţi şi generează, prin investiţiile sale, alte 30.000 de locuri de muncă în economia locală.
În cadrul centrelor comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle îşi desfăşoară activitatea peste 1.000 de comercianţi mici, medii şi mari; locali, regionali şi internaţionali, operând peste 3.000 de magazine, a căror cifră de afaceri totală anuală depăşeşte 1 miliard de euro.
În prezent, compania dispune de lichidităţi de 1 miliard euro fiind excelent poziţionată pentru noi investiţii în România şi alte pieţe, însă viitoarele investiţii pe piaţa locală şi dimensionarea acestora vor fi influenţate de evoluţia cadrului legislativ şi de respectarea tratatelor de aderare la Uniunea Europeană.
În vara anului 2020, într-un context economic şi social dificil, NEPI Rockcastle deschidea cel de-al 20-lea centru comercial din portofoliul local, Shopping City Târgu Mureş, printr-o investiţie de 70 milioane euro. Au urmat emisiunea de obligaţiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, şi încheierea tranzacţiei de vânzare a portofoliului de clădiri de birouri din România, pentru suma de 290 de milioane de euro, ca parte din strategia de concentrare a operaţiunilor în sectorul centrelor comerciale.
În a doua parte a anului trecut, NEPI Rockcastle a realizat investiţii în extensii şi renovări ale centrelor sale comerciale: terasa outdoor şi un nou cinema cu şase ecrane la Shopping City Buzău, investiţii de peste 2 milioane euro pentru modernizarea a 7.000 mp şi inaugurarea celui mai mare Decathlon din regiune (2.000 mp), la Brăila Mall.
În următorii 10 ani, compania are în plan investiţii masive în proiecte de reducere a amprentei de carbon, precum energie regenerabilă, niveluri mai ridicate de eficienţă energetică şi compensarea carbonului.
“Proiectele de sustenabilitate ale NEPI Rockcastle din cele nouă ţări, inclusiv România, în care operează un portofoliu de active în valoare de 5,8 miliarde euro, reprezintă angajamentul companiei de a sprijini dezvoltarea sustenabilă şi comunitară, prin reunirea iniţiativelor dedicate celor trei piloni care definesc strategia de sustenabilitate a grupului - educaţie, protecţia mediului şi comunitate”, concluzionează reprezentanţii NEPI.
NEPI Rockcastle este principalul investitor şi dezvoltator de proprietăţi comerciale din Europa Centrală şi de Est. Grupul deţine un portofoliu remarcabil de proprietăţi cu poziţie cheie în România, Polonia, Slovacia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia şi Lituania, şi continuă dezvoltarea printr-un program de expansiune în regiune.
În România, compania deţine 20 de centre comerciale şi 7 strip mall-uri în cele mai importante oraşe din ţară, dintre care amintim Bucureşti (Mega Mall, Promenada Mall), Sibiu (Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu), Timişoara (Shopping City Timişoara), Constanţa (City Park Mall Constanta), Shopping City Târgu Mureş sau Ploieşti (Ploieşti Shopping City).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro