Nu plăteşte TVA, nici impozit pe profit şi face trei miliarde de dolari pe an din vânzarea de cafea
Lanţul de restaurante Panera Bread a lansat un nou tip de cafenele, numit "pay-what-you-can". Cu alte cuvinte, cafeneaua nu are preţuri sau case de marcat; fiecare plăteşte atât cât poate.
Iată cum funcţionează: clienţii intră în restaurant, comandă ce vor să servească şi sunt anunţaţi care este preţul sugerat al produselor. Clienţii decid cât din această sumă sunt dispuşi să plătească şi lasă banii într-o cutie pentru donaţii, relatează Here&Now. Sistemul pare să aibă succes, încasările fiind de aproape trei miliarde de dolari pe an.
Conform celor care lucrează la restaurantele Panera Cares, clienţii se împart în trei categorii: 60% plătesc preţul sugerat, 20% plătesc mai puţin şi 20% mai mult. Oficialii companiei estimează că peste 100 de milioane de dolari merg anual în donaţii, fie sub formă de alimente sau ajutoare financiare.
O altă noutate adusă de Panera Cares este programul de voluntariat contra mâncare: mai precis, cei care nu îşi pot permite să plătească nici măcar un cent se pot bucura totuşi de o masă caldă, angajându-se în schimb să ajute angajaţii restaurantului la treburile zilnice.
"Oamenii vor să contribuie cu ceva chiar dacă nu au niciun ban", a declarat Kate Antonacci, project manager Panera Cares. "Din când în când, ne trezim cu diverse obiecte în coşul de donaţii".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro