Nu suntem noi de vina
Pana la urma, intentia Guvernului de a introduce faimoasa taxa pentru prima inmatriculare a unui autovehicul n-a avut drept consecinta decat degradarea imaginii premierului in ochii opiniei publice, pe motiv ca acesta ar vrea de fapt, pe seama cumparatorilor, sa le dea o mana de ajutor fostilor sai parteneri de afaceri, importatorii de automobile noi, precum si producatorului Renault.
Pana la urma, intentia Guvernului de a introduce faimoasa taxa pentru prima inmatriculare a unui autovehicul n-a avut drept consecinta decat degradarea imaginii premierului in ochii opiniei publice, pe motiv ca acesta ar vrea de fapt, pe seama cumparatorilor, sa le dea o mana de ajutor fostilor sai parteneri de afaceri, importatorii de automobile noi, precum si producatorului Renault.
Instituirea taxei a fost justificata de Guvern prin intentia de a evita un val de importuri de masini uzate si poluante. Contestatarii taxei au gasit insa un argument in favoarea lor in declaratiile oficialitatilor de la Bruxelles, potrivit carora modul de calcul al taxei ar fi discriminatoriu, pentru ca ar avantaja modelele produse local de Renault.
Opozitia autoritatilor UE a trezit imediat simtul politic al oficialilor romani: ministrul liberal al finantelor, Sebastian Vladescu, si ministrul democrat al mediului, Sulfina Barbu, au organizat impreuna o conferinta de presa in care au prezentat inca o data argumentele in favoarea taxei, numai ca Sulfina Barbu a avut grija ca in prealabil sa se delimiteze de una singura de modul cum Parlamentul a stabilit valoarea taxei, aruncand astfel in ograda Legislativului vina pentru nivelul exagerat al sumelor care ar urma sa fie platite de cumparatorii de autovehicule. Ministrul mediului l-a acuzat in special pe deputatul PSD Mihai Tanasescu, care ar fi influentat lucrurile in calitate de presedinte al Comisiei de buget-finante a Camerei.
Dupa Sulfina Barbu, prima inmatriculare ar trebui sa coste 3.500 de euro si nu 7.500, cat a decis Parlamentul. Cei doi ministri au acceptat ca modul de calcul al taxei va trebui modificat, insa n-au putut preciza cand si cu cat, promitand doar ca in cateva saptamani legislatia privind noua taxa va fi modificata.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro