Air Berlin şi operatorul low-cost Niki au anunţat detaliile finale legate de programele de vară ale companiilor, ca parte a unui exerciţiu de restructurare ce are ca scop transferarea rutelor axate pe călătoriile leisure de la Air Berlin, la Niki, potrivit ch-aviation.com.
Astfel, din februarie, Air Berlin se va concentra pe serviciile internaţionale, precum şi pe rute în Europa şi în pieţele domestice ale Germaniei, în timp ce Niki va zbura pe rute leisure, din moment ce devine parte a Blue Sky, un nou grup aerian orientat pe destinaţii de vacanţă, controlat de TUI, Etihad Airways şi fundaţia Niki Privatstiftung.
Ca parte a planului de restructurare, Air Berlin va renunţa la ruta Bucureşti-Berlin. Compania anulează şi zborurile din Berlin spre Lanzarote, Alicante, Billund, Bari, Madrid Barajas, Menorca, Sofia, Jerez de la Frontera; alături de alte zeci de zboruri din destinaţii germane.
Şi operatorul aerian Alitalia va părăsi România de la 1 februarie, pe site-ul companiei nu mai pot fi făcute rezervări pentru ruta care leagă Roma de Bucureşti din această lună.
Un articol al publicaţiei Times of Malta dezvăluie planurile Etihad pentru perioada următoare: operatorul cu sediul central în Abu Dhabi îşi revizuieşte strategia de investiţii în operatorii aerieni cu tradiţie din Europa şi caută să facă un exit din aceste companii.
Iniţial, Etihad văzuse o strategie în a investi în operatori precum Air Berlin, Alitalia şi Air Serbia cu scopul de a-şi extinde reţelele. Air Berlin şi Alitalia au eşuat însă în revenirea la profitabilitate, astfel că investiţiile în aceşti operatori nu mai sunt justificate.
Etihad a anunţat în decembrie că renunţă la o parte din angajaţi. Cotidianul german Handelsblatt a citat mai multe surse care spuneau că Etihad plănuieşte să renunţe la investiţiile din Europa începând cu luna ianuarie.
În decembrie, compania a finalizat o înţelegere în ce priveşte Air Berlin, deţinut de Etihad în proporţie de 29%, pentru a închiria 28 de aeronave şi echipajele acestora operatorului german Lufthansa. Unitatea low-cost Niki a Air Berlin va intra într-un joint venture cu tour operatorul TUI. Măsurile vor înjumătăţi flota Air Berlin, care va ajunge la 75 de aeronave folosite mai ales în zboruri de lung curier din Berlin şi Dusseldorf.
Motivul evident de renunţare a operatorului italian şi german la rutele de pe Otopeni este ofensiva agresivă a operatorilor low-cost pe destinaţiile europene.
Operatorul aerian low-cost irlandez plănuieşte să crească traficul pasagerilor cu 10% până la 117 milioane, pe măsură ce îi va ademeni pe clienţi de la operatorii cu tradiţie. Ryanair a semnalat în presa internaţională la finalul anului trecut că va intensifica războiul preţurilor, cu preţuri la tarifele de zbor anul acesta ce vor scădea, în medie, cu 8% pe parcursul primei jumătăţi a acestui an fiscal.