O pagină de Facebook publică în fiecare zi aceeaşi fotografie cu Toto Cutugno

Autor: Bogdan Enache Postat la 07 februarie 2015 300 afişări

O pagină de Facebook publică, din 21 august 2014, în fiecare zi, aceeaşi fotografie a cântăreţului italian Toto Cutugno, aproximativ 50.000 de oameni fiind fanii acestui ciudat cont de pe reţeaua de socializare, intitulat "La stessa foto di Toto Cutugno ogni giorno", potrivit washingtonpost.com.

Pagina de Facebook "La stessa foto di Toto Cutugno ogni giorno" ("Aceeaşi fotografie a lui Toto Cutugno în fiecare zi", n.r.), disponibilă la adresa https://www.facebook.com/totocutugno666 , nu este singura de acest fel de pe internet.

Actorul Dave Coulier este subiectul unei pagini de Facebook, a unui cont de Twitter şi a unui blog din reţeaua Tumblr, care publică doar o singură fotografie a vedetei. Dar, în cazul lui Toto Cutugno, internauţii par să aprecieze foarte mult pagina "La stessa foto di Toto Cutugno ogni giorno".

Aproximativ 50.000 de persoane urmăresc postările zilnice de pe această pagină şi, în fiecare zi, aceeaşi fotografie din tinereţe a lui Cutugno, cu o figură serioasă, părul negru şi sprâncenele bogate, primeşte circa 1.500 de aprecieri (like-uri) şi o serie de comentarii bizare.

"Mi se pare ceva mai sumbru astăzi" şi "Jacheta (lui Toto Cutugno, n.r.) era călcată mai bine ieri" sunt două exemple de comentarii ce apar sub diferitele postări ale fotografiei artistului italian.

Platforma Facebook găzduieşte chiar şi conturi despre pagina cu fotografia lui Cutugno. Unul dintre acestea, intitulat "I like posting the same photo of Toto Cutugno every day" ("Îmi place să public aceeaşi poză a lui Toto Cutugno zilnic", n.r.), publică în mod regulat gânduri ciudate despre artistul italian şi fotografia acestuia.

O altă pagină, "The same comment on the same photo of Toto Cutugno every day" ("Acelaşi comentariu la aceeaşi poză a lui Toto Cutgno în fiecare zi", n.r.), afişează variante ciudate, modificate cu ajutorul programelor de editare foto (Photoshop), ale fotografiei lui Cutugno.

Ciudăţenia şi sentimentul de ireal ce învăluie această pagină au atras atenţia cercetătorilor de la Institutul IUSS pentru Studii Avansate din Italia, care au văzut ceva mai mult decât o glumă internă în toate aceste fotografii identice, comentează washingtonpost.com.

Cercetătorii, care au remarcat ciudăţenia faptului că o pagina de acest fel atrage atât de mulţi fani, spun că este o ocazie excelentă de a studia cum influenţează conţinutul unei postări pe Facebook răspândirea acesteia, comparativ cu algoritmul fluxului de ştiri (newsfeed), modelele de consum ale grupurilor de prieteni sau alte lucruri care sunt în general asociate cu distribuirea rapidă de pe cea mai mare reţea socială online din lume.

Potrivit washingtonpost.com, conţinutul este foarte important când vine vorba despre distribuirea "virală". Paginile cu conţinut eterogen tind să aibă valori foarte variate în privinţa numărului de comentarii şi aprecieri (like) la mesajele pe care le publică. Dar în cazul paginii în discuţie, care publică acelaşi lucru, valorile sunt constante: 1.500 de like-uri, în jur de 40 de comentarii, în fiecare zi.

Acest lucru este important, spune Alessandro Bessi, unul dintre autorii studiului, pentru că i-a putea ajuta pe cercetători să realizeze un model al modului în care legendele urbane, conspiraţiile şi farsele se perpetuează pe Facebook. Principalul subiect de studiu al lui Bessi este modul în care informaţia greşită se răspândeşte online.

Cercetătorul are multe de verificat şi de analizat în această privinţă, dar în curând ar putea avea material suplimentar. De când pagina cu Toto Cutugno a devenit populară în Italia, mai multe pagini au apărut pe Facebook, care publică imagini cu pisici, între care şi contul "În fiecare zi aceeaşi pisicuţă", pe care unul dintre internauţi a comentat "Asta e o nebunie. Îmi place!".

Toto Cutugno, cunoscutul interpret al melodiilor "L'Italiano", "Serenata" şi "Insieme: 1992", are un repertoriu de peste 400 de piese şi peste 150 de milioane de discuri vândute la nivel mondial. Este singurul cantautor care a câştigat marele premiu al Festivalului de la Sanremo şi singurul cântăreţ italian care a câştigat concursul Eurovision, în 1990.

Celebrul său hit "L'italiano" a fost cel mai bine vândut disc italian în perioada 1981 - 1986. Melodia, înregistrată în 1983, este cântată de peste 160 de interpreţi din întreaga lume, fiind printre cele mai fredonate cântece italiene din toate timpurile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FACEBOOK,
TOTO CUTUGNO,
/actualitate/o-pagina-de-facebook-publica-in-fiecare-zi-aceeasi-fotografie-cu-toto-cutugno-13808999
13808999
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.