O şosea de 200 km, aşteptată de 25 de ani: autostrada Soarelui este în sfârşit gata
Autostrada Soarelui, o şosea puţin mai lungă de 200 de kilometri, a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral după mai bine de 25 de ani de la demararea primelor lucrări. Astăzi urmează să aibă loc recepţia oficială a tronsoanelor Cernavodă-Medgidia (20,5 kilometri) şi Medgidia-Constanţa (30,8 kilometri), ultimele secţiuni care nu erau finalizate integral, la eveniment urmând să participe şi premierul Victor Ponta, alături de alţi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai companiei de drumuri.
În vară, traficul a fost deschis pe Cernavodă-Medgidia, însă doar la o bandă pe fiecare sens, în timp ce pe Medgidia-Constanţa se circulă deja la două benzi pe fiecare sens de mers. Construcţia autostrăzii Bucureşti-Constanţa, cu o lungime de 203 kilometri, a costat circa 600-700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane, Cernavodă-Medgidia-Constanţa, aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro