Organizaţiile de media resping ideea ajutorului de stat pentru televiziuni în campania electorală
CJI, Active Watch şi Convenţia Organizaţiilor de Media resping ideea ajutorului de stat pentru televiziuni în campania electorală şi solicită Guvernului să retragă Ordonanţa de Urgenţă privind instituirea acestui tip de sprijin financiar pentru operatorii economici din audiovizual.
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), Active Watch şi Convenţia Organizaţiilor de Media (COM) consideră inoportună instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru televiziuni, în perioada 2015-2016, şi solicită Executivului să reconsidere această opţiune, luând în calcul alte modalităţi de a sprijini producţia editorială şi informarea publicului, potrivit unui comunicat remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit acestor organizaţii, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului din 10 iunie instituie o schemă de ajutor de stat în valoare de 15 milioane de euro pentru televiziunile din România. "Prin însăşi natura sa, ajutorul de stat creează un avantaj competitiv selectiv şi distorsionează libera concurenţă. «Selectivitatea» presupusă de ajutorul de stat lasă celui care îl gestionează putere discreţionară (conform Consiliului Concurenţei)", transmit CJI, Active Watch şi COM.
Cele trei organizaţii de media mai spun că "instituirea unor astfel de măsuri în plin sezon electoral (a doua jumătate a anului 2015 şi anul 2016) ridică majore semne de întrebare în ceea ce priveşte intenţiile Guvernului şi erodează de la bun început credibilitatea televiziunilor care vor primi astfel de ajutoare".
CJI, Active Watch şi COM solicită, de asemenea, Guvernului să facă publice studiile care justifică această decizie şi caracterul ei de urgenţă. "Credem că o atare măsură, cu uriaş potenţial anticoncurenţial, ar trebui să se aplice doar în condiţii de maximă transparenţă. Considerăm că informarea şi educarea publicului sunt obiective majore şi legitime. Orice sprijin guvernamental, din fonduri publice, în această direcţie este bine-venit, în condiţiile în care accentul cade pe produsul editorial şi pe destinatarul său de drept, publicul, nu pe operatorii economici care îl comercializează. Credem, de aceea, că sprijinul guvernamental ar trebui să acopere producţia editorială, indiferent de tipul mijlocului de informare (presă scrisă, radio, televiziune, online). Astfel de fonduri trebuie să poată fi accesate de orice creator, în cadrul unui proces transparent şi competitiv", mai spun cele trei organizaţii de media.
CJI, Active Watch şi COM solicită Guvernului să retragă Ordonanţa de urgenţă privind instituirea schemei de ajutor de stat pentru operatorii economici din domeniul audiovizual şi să iniţieze consultări cu toţi actorii interesaţi în dezvoltarea unor metode alternative, "în afara oricăror suspiciuni de influenţe politice, de sprijin pentru producţia de materiale de informare, educare şi culturale de interes public".
Convenţia Organizaţiilor de Media (COM) este o reţea de organizaţii media, fondată în 2002, care militează pentru o presă liberă şi responsabilă. COM a elaborat Codul Deontologic Unificat al profesiei de jurnalist.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană