Pardoselile decorative câştigă teren în detrimentul plăcilor ceramice sau a parchetului
Potrivit Sika, unul dintre principalii jucători ai pieţei globale de materiale chimice speciale, românii încearcă să se alinieze la trendurile europene în materie de pardoseli alternative, cautând deopotrivă unicitatea unui design personalizat şi diferenţiat, cât şi funcţionalitatea şi modernismul spaţiilor interioare. Astfel, din ce în ce mai mulţi dintre aceştia optează pentru sisteme decorative de pardoseală în detrimentul variantelor clasice: PVC, parchet sau placări cermice.
Deşi ţările vestice sunt recunoscute pentru folosirea sistemelor sintetice decorative, precum cele epoxidice şi poliuretanice, pardoselile decorative reprezintă încă o noutate pe piaţa locală, fiind folosite în mod special în cadrul spaţiilor comerciale. În ultimii ani, însă, cererile pentru astfel de amenajări au început să vină şi din partea clienţilor din segmentul rezidenţial. „Chiar dacă aceste sisteme de pardoseli sunt mai puţin cunoscute, deschiderea tinerilor arhitecţi pentru depăşirea convenţionalului, tendinţa firească de maturizare a pieţei susţinută şi de numărul crescător al proprietarilor de vile, case de vacanţă, spaţii de agrement şi relaxare care au început să se inspire din locurile pe care le vizitează în străinătate au determinat o uşoară creştere a cererii pentru aceste sisteme de acoperire a pardoselilor. Un segment care prezintă potenţial de creştere rapidă este reprezentat de piaţa locuinţelor”, a declarat Aurelian Pascale, manager Divizie Flooring Sika România.
Potrivit reprezentantului companiei, primul loc pe piaţa locală de pardoseli este ocupat de cele industriale, într-o proporţie de 50%. Topul este completat ulterior cu pardoselile comerciale (20%) şi cele pentru parcări auto (20%). Restul, de 10%, este atribuit segmentului rezidenţial. „În ultimii ani am observat o cerere în creştere pe segmentul rezidenţial şi estimăm că, în 3 ani, procentul din piaţă ce revine acestuia va ajunga la cca. 15%”, a menţionat Aurelian Pascale.
În ceea ce priveşte piaţa de profil, acesta a subliniat că, în următoarea perioadă, se va observa un avans cu 5% al valorii şi volumelor determinat, cu precădere, de reluarea proiectelor imobiliare, atât rezidenţiale, cât şi comerciale, dar şi a celor industriale de mari proporţii.
Reprezentantul companiei este de părere că tendinţa românilor de a apela la pardoseli decorative este puternic influenţată de sugestiile arhitecţilor şi proiectanţilor locali.
În ce priveşte produsele propriu-zise, pentru clienţii rezidenţiali, specialiştii Sika recomandă sisteme de pardoseli de bază de răşini (sintetice, epoxidice sau poliuretanice) sau care se pot aplica în locuinţe în diferite combinaţii decorative precum Sika ComfortFloor, CompactFloor, DecoFloor, DecoFlake, DecoQuartz, Sika Balcony sau Sika EmotionFloor.
Sika AG cu sediul în Baar, Elveţia, este o companie activă la nivel global în domeniul materialelor chimice speciale, deservind industria construcţiilor şi industriile producătoare de componente auto, autobuze, camioane, trenuri, faţade, parcuri solare şi eoliene. Compania elveţiană este lider în domeniul soluţiilor utilizate în procesele de sigilare, lipire, amortizare, consolidare şi protecţie a structurilor portante.
Gama de produse Sika include aditivi pentru betoane, mortare speciale, adezivi şi sigilanţi, materiale de amortizare, consolidări structurale, pardoseli industriale, acoperiri pentru metale, protecţii la betoane şi sisteme de acoperişuri şi impermeabilizări.
În prezent, Sika are subsidiare în 91 de ţări şi mai mult de 17.000 de angajaţi la nivel global, care asigură o legătură stabilă între clienţi şi companie, garantând succesul tuturor partenerilor. În 2014 Sika a generat vânzări de 5,6 miliarde CHF.
Sika România, subsidiară a concernului elveţian, a fost înfiinţată în 2002, iar incepând cu luna iunie 2008 a dat în folosinţă fabrica de aditivi de la Braşov - prima unitate de producţie Sika din România.
Sika a inaugurat în 2014 şi cea de-a doua fabrică din România, la Căpuşu Mare, judeţul Cluj, unde va produce atât mortare speciale, cât şi mortare folosite ca adezivi. Compania este lider de piaţă în domeniul impermeabilizărilor, al aditivilor pentru betoane, al pardoselilor industriale, sistemelor de membrane pentru acoperişuri, a consolidărilor cu fibre de carbon, dar şi a mortarelor speciale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro