Pericolul din spatele ecranului. Cum pot companiile să piardă milioane din cauza reţelelor sociale
Într-o vreme în care cu toţii stăm conectaţi aproape în permanenţă la aplicaţiile din social media, mulţi nu realizează impactul covârşitor pe care mediul online îl poate avea asupra unei companii şi a imaginii acesteia.
„Social media este cea mai apropiată ameninţare pentru reputaţia unei companii", spune Pete Knott, consultant digital la compania de consultanţă şi management al reputaţiei Lansons, citat de BBC. El adaugă că, dacă nu iei în serios această ameninţare, ar putea avea un impact direct asupra companiei, atât financiar cât şi cultural.
În luna mai, de exemplu, acţiunile Metro Bank din Marea Britanie au scazut cu 11%, înainte de a putea schimba zvonurile publicate pe reţelele sociale, conform cărora instituţia bancară se confruntă cu dificultăţi financiare. Lucrurile pot fi însă mai grave, avertizează Ilia Kolochenko, un reprezentant al Immuniweb, o companie elveţiană de securitate pe Internet. „Hackerii pot cauza distrugeri uriaşe dacă reuşesc să găsească un mod de a posta ştiri false în social media. Imaginaţi-vă ce ar presupune ca aceştia să reuşească să intre în conturile BBC-ului şi să posteze o ştire despre faptul că Iranul se pregăteşte să arunce o bombă nucleară. Efectul ar fi devastator, în special dacă şi alte reţele media ar prelua povestea”, spune acesta, citat de BBC. El spune, de asemenea, că şi adevărul „doare” uneori.
În 2016, de pildă, valoarea de piaţă a producătorului de baterii Samsung s-a prăbuşit cu mai mult de jumătate de miliard de dolari când şeful Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter că businessul său colaborează cu Panasonic pentru producerea următorului automobil electric.
Dar şi propriile postări te pot afecta, menţionează Kolochenko, dând exemplul băncii americane Chase, care a fost acuzată de luarea în derâdere a clienţilor cu venituri mai mici, după ce, într-o postare, le sugera celor cu puţini bani în cont să economisească evitând folosirea taxiurilor şi să renunţe la a-şi cumpăra cafea.
„Cheia pentru managementul reputaţiei din online este să gestionezi rapid feedback-ul negativ pentru a preveni transformarea lui într-o criză”, spune Masha Maksimava, vicepreşedintele companiei de monitorizare socială Awario din Belarus. Lopa Ghosh, o reprezentantă a companiei EY spune, de asemenea, că planificarea e crucială, dar că este important să nu reacţionezi exagerat pentru orice comentariu negativ, pentru a evita crearea unei crize fără motiv, şi că, de multe ori, găsirea unui ton potrivit pentru a răspunde poate întoarce situaţia în favoarea ta.
Specialiştii avertizează că, de multe ori, activitatea angajaţilor în mediul online le poate facilita hackerilor accesul la informaţii importante care pot duce la distrugerea imaginii companiei. „Oamenii expun o mulţime de informaţii personale despre ei înşişi în mediul online. Aşa că atacatorii pot urmării profilul cuiva pentru a-i urmări activităţile, ca apoi să acţioneze. De pildă, unui pasionat de sporturi de iarnă îi pot trimite o ofertă de nerefuzat cu o cabană în Elveţia. Odată ce angajatul va accesa linkul, sistemul companiei va fi virusat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro