Piaţa de cafenele primeşte un nou nume internaţional. Esquires Coffee deschide prima unitate în mall-ul Veranda din Bucureşti
Esquires Coffee, un jucător internaţional de pe piaţa de cafenele prezent în Marea Britanie, Canada, Irlanda, Orientul Mijlociu, Australia şi Asia, deschide prima unitate din România. Aceasta este amplasată în mall-ul Veranda de lângă Bucur Obor. Compania va veni pe piaţa locală în sistem de franciză, la fel ca celelalte branduri internaţionale precum Starbucks sau Gloria Jean’s.
Începând cu acest an compania fondată în 1993 în Canada a intrat pe piaţa din Portugalia şi România şi are în plan să pătrundă şi în Polonia. În Europa, lanţul de cafenele a venit în 2000 şi a pariat întâi pe Marea Britanie şi Irlanda, pentru ca acum să se extindă pe alte pieţe. Momentan există peste 130 de unităţi, potrivit datelor existente, însă expansiunea continuă.
Ziarul Financiar a scris în urmă cu mai multe luni că Esquires Coffee tatonează piaţa din România alături de alte nume precum Costa Coffee. Alături de cele două, şi trei distribuitori de cafea – Moak, illy şi stretto –, precum şi o serie de fonduri de investiţii se uită la piaţa locală de cafenele şi baruri, potrivit surselor din piaţă. Cele mai multe caută să intre printr-o preluare care să le asigure o poziţie puternică pe o piaţă foarte fragmentată unde liderul, Starbucks, are doar 2% din totalul vânzărilor de 4 mld. lei. Piaţa de cafenele şi baruri a fost însă una dintre cele mai lovite de criza financiară din 2009, care a dus la dispariţia unor branduri locale importante precum Turabo, dar şi a unora internaţionale precum Costa Coffee sau Dunkin Donuts. Acestea din urmă au încercat să atace piaţa locală, însă după câţiva ani de activitate au ieşit.