Polonia se alătură revoluţiei electrice
Cu unele dintre cele mai poluate oraşe din UE, Polonia încearcă să se conecteze la noua industrie a automobilelor şi autobuzelor electrice pentru a scăpa de reputaţia de ţară a cărei economie depinde de cărbune, scrie Bloomberg. Guvernul polonez vrea să crească numărul de autovehicule electrice fabricate local la 1 milion în 2025 de la 427 anul trecut, informează Ziarul Financiar
Numărul autobuzelor ar urma să avanseze la 1.000 pe an până în 2020, a anunţat ministrul adjunct al dezvoltării Jadwiga Emilewicz. Următoarea etapă ar fi producţia de automobile electrice sau componente auto pentru astfel de automobile şi oferirea de subvenţii şi stimulente fiscale cetăţenilor pentru achiziţia acestora.
Emilewicz nu a precizat ce companii poloneze ar urma să fie implicate. Ministerul dezvoltării vrea ca Polonia, cel mai mare producător de cărbune al Europei şi un apărător ferm al acestuia în UE, să profite de pe urma estimării conform căreia numărul de autovehicule electrice la nivel mondial va urca puternic, la 500 de milioane în 2040, de la nivelul actual de 1 milion, potrivit lui Morawiecki. Planul va ajuta în acelaşi timp Polonia să-şi reducă dependenţa de importurile de petrol din Rusia.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro