Portul Constanţa a avut anul trecut a treia cea mai mare creştere la nivel european din punct de vedere al cantitătii de marfă manipulate, cu un plus de 15%, depăşit de Gdańsk din Polonia şi Cartagena din Spania. Porturile olandeze generează o cincime din volumul total din UE
Portul Constanţa a avut anul trecut a treia cea mai mare creştere la nivel european din punct de vedere al cantitătii de marfă manipulate, cu un plus de 15%, depăşit doar de Gdańsk din Polonia (+40%) şi Cartagena din Spania (+17%), arată datele publicate de Biroul European de Statistică Eurostat.
Ţările de Jos sunt în continuare cea mai mare piată pentru transportul maritim de marfă din UE, porturile Rotterdam, Amsterdam şi Zeeland acumulând 565 milioane tone de mărfuri tranzitate (+9 mil tone fată de 2021), ceea ce reprezintă 16% din volumul total înregistrat în UE.
Cel mai mare port european a rămas şi în 2022 Rotterdam (427 mil.tone), urmat de Antwerpen-Bruges din Belgia (254 mil.) şi Hamburg din Germania (103 mil.), toate situate la Marea Nordului. Cele trei porturi au generat o cincime din transportul total maritim de măruri din Europa.
Deşi sectorul şi-a revenit anul trecut în general, după pandemia Covid, au fost şi porturi maritime care s-au confruntat cu scăderi ale traficului de mărfuri. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Piraeus (-8.8%), urmat de Bremerhaven din Germania (-8.6%) şi Valencia din Spania (-7.1%).
La nivelul UE, traficul maritim de mărfuri a crescut anul trecut cu 0,8%, la 3,4 mld.tone, după ce pandemia a cauzat o scădere de 7,3% în 2020, urmată de un plus de 4% în 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro