Povestea pantofilor care au cucerit lumea. De la faliment, la o afacere de miliarde de dolari
La fel cum indeamna si sloganul companiei mama – Just do it!, Converse nu bate pasul pe loc si creste intr-un an cat altii in zece. Brandul este unul cu o traditie de 105 ani, dar istoria sa a inregistrat mai multe suisuri si coborasuri de-a lungul timpului.
In 2001, Converse depunea actele pentru intrarea in faliment. Insa, spre norocul brandului adoptat astazi de sute de mii de tineri, Nike a salvat compania, preluand-o doi ani mai tarziu. Din acel moment, Converse s-a dezvoltat spectaculos, noteaza Quartz. Numai in ultimele trei luni, firma a avut o crestere de 18% a castigurilor, o performanta care se aliniaza cu succes in portofoliul celor de la Nike.
In 2002, compania avea incasari de numai 205 milioane de dolari. De la preluarea Nike insa, brandul s-a transformat intr-o afacere de 1,4 miliarde de dolari, iar cifrele de anul acesta sunt pe cale sa fie si mai bune. Cele mai bune piete pentru Converse sunt in America, Marea Britanie si China, dar si cumparatorii romani, in special din randul tinerilor, au inceput sa prinda gustul acestui brand.
Reteta Converse: a luat niste tenisi obisnuiti si i-a transformat in unii de designer. Printre cei care si-au pus amprenta pe articolele de incaltaminte se numara John Varvatos si Hudson Bay. Pantofii sport, creati pentru jucatorii de basket in anii ’70, erau inca de pe atunci un succes. Dar popularitatea lor a crescut semnificativ de cand au inceput sa fie purtati de catre artisti celebri, cum ar fi Kurt Cobain, la inceputul anilor ’90. Dupa cum spune si descrierea de pe site-ul companiei, "s-au nascut pe teren si s-au adaptat strazii".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro