Povestea româncei care a trecut de la meseria de stewardesă în Qatar la producător de documentare pentru British Airways
Camelia Oros Tsarouchis este o doamnă deosebită, plină de energie şi voie bună. Absolventă a Facultăţii de Drept, Universitatea Babeş "Balyai şi masterandă a Facultăţii de Marketing, Universitatea ASE Bucureşti, Camelia şi-a început carieră în România, prin practică la un cabinet de avocatură din Baia Mare, oraşul sau natal, scrie vreausafiustewardesa.ro.
După experienţa în mediul juridic a urmat televiziune, pentru ca mai apoi Camelia să îşi întindă aripile şi să zboare pentru Qatar Airways. În prezent, Camelia a rămas aproape de aviaţie, producând filme documentare pentru British Airways.
În continuare, interviul acordat de Camelia Oros Tsarouchis celor de la vreausafiustewardesa.ro:
Prin ce împrejurări ai reuşit să lucrezi în aviaţie?
La scurtă vreme după angajarea la cabinetul de avocatură, am realizat că e prea devreme să profesez această meserie, care chiar dacă e ceea ce dorisem să fac de mică, în realitate era mult mai diferită decât ceea ce îmi imaginasem că ar fi. În plus, simţeam că mi-am petrecut anii adolecentei adâncită în cărţi, fără a experimenta viaţă în plinătatea ei. Aşa am ajuns să trec pragul televiziunii locale TL+ cu intenţia de a scrie ştiri. Însă, directorul televiziunii m-a văzut când am lăsat CV-ul şi mi-a propus să dau un “test pe sticla”, după care m-a anunţat: “Incepi de mâine cu ştirile, dar vei avea şi o emisiune socială în direct.”
Televiziunea a fost o experienţă inedită, în care am învăţat să îmi testez şi împing limitele, să experimentez cu lucruri noi şi să cunosc multe persoane pline de curaj şi iniţiativă. Câţiva dintre colegii de televiziune şi-au luat zborul spre alte ţări la un moment dat, ceea ce m-a determinat pentru prima data să mă gândesc: “De ce nu şi eu??”
Şi aşa mi-am adăugat pentru prima data CV-ul pe unul dintre cele mai mari motoare de căutare online sau de head hunting şi la scurtă vreme am fost contactată cu un job de însoţitor de bord. Aşa m-am hotărât să mă duc la primul interviu, în Braşov.
Ce calităţi te-au ajutat să obţii un post ca stewardesă?călătorie dinspre Grecia spre Qatar, iar după câteva luni, ne-am decis că ne vom căsători, mutându-ne astfel în Grecia. Azi avem un băieţel voios şi plin de energie, vizitând şi locuind până la vârstă lui de 4 ani jumate pe 4 continente: Europa, Asia, America şi Africa.
Care ar fi plusurile acestei meserii, în afară de faptul că ai reuşit să ajungi în locuri îndepărtate de pe glob?
Plusul evident al acestei meserii este faptul că vei călători în toată lumea! Stai în cele mai renumite hoteluri, în cele mai bune condiţii, pluteşti deasupra lumii la propriu şi la figurat. Este un stil de viaţă care îşi lasă amprenta pe dezvoltarea ta ulterioară! Odată ce ai fost în aviaţie, această rămâne parte integrantă a ta. Te internaţionalizezi, te globalizezi, descoperi noi lucruri despre tine şi vezi viaţa de la înălţime, nu dai importanţă decât lucrurilor cu adevărat importante. Nu e de ajuns?!
În cei trei ani am acumulat experienţă de viaţă pe care persoanele cu profesii normale o pot probabil avea poate într-o viaţă întreagă!
Cum te-ai simţit atunci când compania de comunicare şi media în cadrul căreia lucrezi ţi-a cerut să produci documentare pentru British Airways?
Să nu uităm că linia aeriană Qatar Airways şi jobul în sine mi-au dat posibilitatea să mă internaţionalizez, să lucrez cu străini din toate colţurile Pământului şi aceasta m-a adus azi în poziţia pe care o deţin, şi anume cea de Producător Executiv de filme tip documentar, care pot fi vizualizate pe inflight entertainment-ul companiei internaţionale de aviaţie British Airways. Tocmai am terminat un documentar despre Lagos, unul dintre cele mai vibrante oraşe al Africii. Aceeaşi companie media cu care colaborez este şi agentul oficial al publicaţiei internaţionale engleze “The Economist”, pentru care producem rapoarte de ţară în diferite domenii: petrol şi gaze naturale, aviaţie, construcţii şi dezvoltare, bancar, proiecte care îmbină partea jurnalistică cu cea de publicitate.
În primul rând sunt calităţile fireşti căutate în acest tip de job: prezenţa fizică, înălţime, vârstă. Mai e şi naturaleţea şi carismă de care dai dovadă când vorbeşti cu intervievatorii, dar şi cu concurenţii. Educaţia este un alt factor important. Chiar dacă nu e necesar să ai şi facultate, este recomandabil, împreună cu experienţă în profesii care implică contactul cu lumea: PR, media, relaţii cu clienţii, ospitalitate etc.
Dacă sunteţi încă pe băncile facultăţilor, terminaţi-vă întâi studiile şi apoi aplicaţi la acest job!
Bineînţeles, talentul în domeniul lingvistic şi fluenţa în câteva limbi joacă un rol foarte important. Dar nu uitaţi: că să lucrezi în domeniul relaţiilor cu clienţii trebuie să fii ceea ce se zice în engleză: “people person”, altfel nu ai nicio şansa să rezişti mult timp. Consider că a lucra în serviciu cu publicul/clienţii este una dintre cele mai dificile meserii pe care cineva o poate avea. Trebuie să îţi pui mereu faţetă cea mai plăcută, este că şi un rol pe care îl joci.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro