Prima "stage café". In Moldova

Postat la 24 aprilie 2007 2 afişări

Pana la jumatatea lunii mai va fi inaugurata prima cafenea "stage café" din Romania. Conceptul, unic pe piata romaneasca, va fi testat la Teatrul Tineretului din Piatra-Neamt.

Pana la jumatatea lunii mai va fi inaugurata prima cafenea "stage café" din Romania. Conceptul, unic pe piata romaneasca, va fi testat la Teatrul Tineretului din Piatra-Neamt.

 

Din sala teatrului din oras, cu o suprafata de circa 4.000 mp, cam o zecime va fi transformata in perioada urmatoare intr-o cafenea cu 160 de locuri. "Initial am dorit sa dezvoltam o retea de cafenele in zonele din preajma magazinelor noastre", declara pentru BUSINESS Magazin Gabriel Muraru, director general al Dinasty, companie care produce imbracaminte barbateasca. Firma a avut in 2006 o cifra de afaceri de 5,3 milioane de euro si estimeaza pentru anul in curs vanzari de 6,1 milioane de euro, avand in acest moment o retea de 30 de magazine - opt sub brandul Dinasty si 22 sub numele Alb si Negru, in parteneriat cu casa de moda Agnes Toma.

 

"Ar fi fost foarte dificil sa gasim spatii mai mari, care sa cuprinda atat magazinele, cat si cafenelele", spune Muraru. Reteaua de cafenele trebuia, prin urmare, "sa se dezvolte separat, sa gaseasca un spatiu legat de concept, nu sa dezvolte conceptul in functie de spatiu". Din nevoia de a se diferentia, omul de afaceri nemtean mizeaza pe dezvoltarea unui nou tip de cafenea pentru piata din Romania - "stage café", un mix intre locul traditional in care poti lua o cafea si atmosfera de teatru. Este vorba de niste "spatii semiculturale, in care se pot petrece mici «acting performances», ca scurte piese de teatru, jazz sau teatru alternativ. Un loc in care vii sa consumi nu doar o bautura, ci o atmosfera".

 

In urma unei investitii despre care Muraru estimeaza ca se va plasa intre 220.000 si 250.000 de euro, spectatorii teatrului din Piatra-Neamt vor putea sa bea cafele sau cocteiluri in timp ce urmaresc reprezentatii de teatru. Investitia cuprinde toate cheltuielile legate de remodelarea spatiului - de la zugraveli la aparate de aer conditionat si pentru purificarea aerului si pana la achizitia mobilierului si a aparaturii de specialitate.

Muraru planuieste sa deschida urmatoarele cafenele de acest gen in centre comerciale si mall-uri, fiind "in discutii avansate cu Unirea Shopping Center atat pentru Bucuresti, cat si pentru complexul ce urmeaza sa fie inaugurat la Brasov". De fapt, spune directorul general al Dinasty, discutii are - in diverse stadii - cu mai multi dezvoltatori de pe piata comerciala, dar proiectele acestora se afla in faze diferite, motiv pentru care deocamdata nu exista un plan concret de actiune. Volumul investitiilor cerute de spatiile din centrele comerciale se plaseaza cam la jumatate din valoarea sumelor cheltuite pentru spatiile din teatre, pentru ca in spatiile comerciale "exista infrastructura si nu trebuie sa ne ocupam si de renovare", explica Muraru. Pentru cafenelele ce nu vor fi gazduite de teatre - in afara de Piatra-Neamt, Muraru se mai afla in discutii si cu Teatrele Nationale din Iasi si Bucuresti - investitiile se vor ridica la un maxim de 125.000 de euro.

 

Cu acest volum de investitii, stage café-urile dezvoltate de proprietarul Dinasty rivalizeaza cu cele mai "scumpe" cafenele din Romania. Pentru fiecare dintre Red & Blue Café plasate in cadrul hipermaketurilor real s-au cheltuit 200.000 de euro, iar investitiile pentru spatiile Turabo sunt, in medie, de 115.000 de euro si pot urca pana la 130.000 de euro in cazul Cremcaffe. Investitia medie intr-o cafenea se plaseaza insa in jurul a 70.000 de euro, bani ce sunt recuperati in maxim doi ani. Gabriel Muraru spune ca acum lucreaza la "retetar" (la oferta), motiv pentru care nu a stabilit inca preturile la produsele ce-si vor face loc in meniu. Si nici perioada de recuperare a investitiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Prima "stage café". In Moldova
/actualitate/prima-quot-stage-caf-quot-in-moldova-1008931
1008931
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.