Primii trei producători români de medicamente mizează pe creşterea vânzărilor la export

Postat la 04 octombrie 2019 84 afişări

Primii trei producători români de medicamente mizează pe creşterea vânzărilor la export

Între 16% şi 50% din vânzările totale reprezintă exporturile celor mai mari trei producători români pe pieţele externe.

Motorul vânzărilor pentru primii trei producători de medicamente cu fabrici locale este exportul, iar Terapia Cluj, Zentiva Bucureşti şi Antibiotice Iaşi au făcut vânzări cumulate de circa 500 mil. lei în 2018, potrivit calculelor ZF.

Reprezentanţii producătorilor se plâng de taxa clawback – un procent plătit din vânzările pe piaţa locală, care le frânează pla­nu­ri­le de dezvoltare, potrivit acestora. În acest context, ei merg pe pie­ţe­le internaţionale unde trimit produsele „made in Ro­mâ­nia“ şi apa­să pedala exporturilor pentru a-şi creşte vânzările. „Creşterea la noi vine clar din pieţele internaţionale.

În ultimii zece ani nu am crescut neapărat pe piaţa din România, ne-am păstrat într-o uşoa­ră creştere, dar cel mai mult am crescut de câteva ori vân­ză­ri­le în pieţele internaţionale“, a spus Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi, al treilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală după afaceri. El a fost prezent a evenimentul Health&Pharma Summit la a opta ediţie a conferinţei organizată de ZF, în care s-au dezbătut cele mai importante teme din sănătate.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
vanzari,
producator,
romani

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.