Produsele pentru slabit şi vitaminele, cele mai comercializate produse BIO în farmacii
Cele mai cunoscute produse bio/ecologice comercializate în farmacii sunt: WELEDA (24%), SOLARIS PLANT (23%), KRAUTER (17%) şi ECO BABY (15%), potrivit unui studiu al Cult Market Research, în parteneriat cu Pharmec Healthcare Software. În ce priveşte vânzările de produse bio/ecologice din farmacii, persoanele intervievate afirmă în proporţie de 44% că acestea reprezintă mai puţin de 10% din totalul vânzărilor într-o lună obişnuită.
Farmaciştii afirmă, în proporţie de 40%, că cei care achiziţionează produse bio / ecologice de la punctele farmaceutice, cheltuiesc între 100 şi 250 de lei, la o singură sesiune de cumpărături.
Potrivit rezultatelor studiului, din perspectiva farmaciştilor intervievaţi, prin produse bio/ ecologice se înţelege acea categorie de produse care sunt naturale (19%), nu conţin chimicale (18.4%) şi nu au fost tratate cu pesticide. Întrebaţi care sunt principalele trei categorii de produse cerute de clienţi în varianta bio/ecologică, cei mai mulţi dintre respondenţi s-au referit la vitamine şi suplimente (23%), produsele pentru copii (19%), dar şi produsele pentru slăbit (18%).
"Am realizat acest studiu pentru a vedea dacă există potenţial de desfacere pentru produsele bio/ecologice în farmacii. Din studiile anterioare, despre piaţa Bio din România, am observat că oamenii au nevoie de o garanţie pentru a comercializa aceste produse, iar farmacii le-ar putea oferi această siguranţă. Deşi declară că produsele Bio sunt naturale, ca nu conţin chimicale sau nu au fost tratate cu pesticide, la întrebarea despre cele mai comercializate produse BIO din farmacii, farmacistii au plasat pe primul loc vitaminele", a declarat Alexandru Zodieru, managing partner al Cult Market Research.
Când aleg un produs bio/ecologic, clienţii unei farmacii ţin cont, în primul rând, de recomandarea farmacistului şi de calitatea produsului, preţul acestuia fiind poziţionat abia pe locul trei. Criterii precum notorietatea brandului, informaţiile de pe etichetă sau aspectul ambalajului sunt mai puţin importante în alegerea unui produs bio/ecologic în farmacii.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 253 de farmacişti, la nivel naţional. Eşantionul este reprezentativ la nivelul ariei cercetate (14.000 de farmacişti), cu o marjă de eroare de ±6.1%, la un interval de încredere de 95%. Culegerea datelor s-a realizat pe bază de chestionar, autoadministrat online, în perioada 10 - 30 septembrie 2012.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro