Publicitatea pe Google Adwords, estimata la 12-15 milioane de euro in 2010
Veniturile Google din serviciul AdWords ar putea ajunge anul acesta la 12-15 milioane de euro in Romania, in crestere fata de nivelul de 10 milioane de euro din 2009, apreciaza Marius Lazarescu, directorul executiv al agentiei de marketing online Today’s si presedintele Asociatiei de Search Engine Marketing din Romania.
Mai mult de 95% din campaniile de promovare prin Google AdWords in Romania sunt derulate de firme mici ori antreprenori care isi configureaza independent reclamele, avand bugete care nu depasesc 500 de euro pe luna. Restul sunt campanii coordonate de specialisti din agentii, avand potentialul sa fie cu pana la 35% mai eficiente.
Cheltuielile pot ajunge insa in acest caz chiar si la cateva sute de euro pe zi, in functie de relevanta si interesul consumatorilor pentru cuvintele cheie folosite pentru promovare. "Reclamele pentru cuvinte cheie care fac referire la oferte turistice sunt, spre exemplu, printre cele mai costisitoare, dar totodata si printre cele mai eficiente", spune Lazarescu, cu observatia ca in ultimele cateva luni au aparut aproximativ 200 de companii noi care se pormoveaza prin Google AdWords, conform serviciului de monitorizare AdWords Competitor Monitor & Research al Today's.
Monitorizarea se face pe baza unui dictionar propriu care include 815.000 de cuvinte si expresii romanesti care ar putea sustine o reclama prin Google AdWords, iar in prezent exista campanii pentru 75.000 dintre acestea, realizate de 6.400 de site-uri.
Companiile care folosesc serviciul Google au cel mai adesea drept domeniu de activitate amenajarea casei, cadouri si produse pentru femei, credite, servicii si produse pentru afaceri si sanatate. Industria produselor pentru femei este insa printre cele mai prezente in Google AdWords, alaturi de cea a produselor pentru adulti, una dintre cele mai banoase si producatoare de cash din .com.
Este insa dificil de contorizat care sunt exact rezultatele campaniilor, in conditiile in care intre 40 si 60% din vanzarile unui magazin online in urma reclamelor de pe Google AdWords se finalizeaza in mediul offline. Rata de click pentru o campanie derulata pe serviciul Google in Romania este mai mare decat in alte tari din regiune, pornind de la 1-2 procente si urcand chiar si pana la 18-20%, in functie de cuvintele cheie folosite. Iar rata de conversie a acestor click-uri este de 2-3%, spune Lazarescu, in ultimii ani compania sa ajungand sa desfasoare mai mult de trei sferturi din activitate in zona de marketing online, iar restul din dezvoltare web, cu incasari de un sfert de milion de euro anul acesta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro