Puterea brandului propriu. Dr. Max a intrat cu brandul propriu de medicamente şi produse farmaceutice în primii 20 de jucători după numărul de cutii vândute către pacienţi în ultimele şase luni. Cine produce marcă privată pentru Dr. Max?
Un nou brand şi-a făcut loc în ultimele şase luni în topul celor mai mari companii după cutiile de medicamente vândute către pacienţii români, realizat trimestrial de compania de cercetare de piaţă Cegedim. Este vorba despre Dr. Max Pharma, numele sub care grupul Dr. Max, care are farmaciile cu aceeaşi denumire, raportează la Cegedim vânzările portofoliului de produse marcă proprie.
♦ Grupul Dr. Max vinde în cele peste 900 de farmacii la nivel naţional propriul brand de medicamente cu şi fără reţetă, suplimente alimentare, produse parafarmaceutice sau dispozitive medicale ♦ În trimestrul patru din 2023, compania Dr. Max Pharma a intrat pentru prima dată în clasamentul Cegedim după volume ♦ Produsele Dr. Max sunt atât din import, cât şi realizate sub private label în fabrici din România.
Un nou brand şi-a făcut loc în ultimele şase luni în topul celor mai mari companii după cutiile de medicamente vândute către pacienţii români, realizat trimestrial de compania de cercetare de piaţă Cegedim. Este vorba despre Dr. Max Pharma, numele sub care grupul Dr. Max, care are farmaciile cu aceeaşi denumire, raportează la Cegedim vânzările portofoliului de produse marcă proprie.
Sunt peste 500 de produse vândute sub brandul Dr. Max în cele peste 900 de unităţi farmaceutice controlate de grup, iar vânzările acestora au propulsat compania din retailul farma într-un clasament unde apar doar companii din producţia sau importul de medicamente.
Prima apariţie a Dr. Max Pharma în clasamentul Cegedim după volume a fost în trimestrul patru din 2023, când a intrat pe locul 18, cu 3 milioane de unităţi vândute în perioada octombrie-decembrie. În acest clasament, Cegedim a oferit şi date privind întreg anul 2023, iar pentru Dr. Max Pharma vânzările au atins borna de 10 mil. cutii de medicamente.
În primul trimestru din 2024, noul jucător din clasament după volume şi-a păstrat evoluţia, urcând până pe locul 16, cu 3,5 mil. cutii de medicamente care au ajuns la pacienţii români în perioada ianuarie-martie 2024. Spre comparaţie, primul jucător din clasamentul după volume, Sun Pharma, care are şi fabrica locală Terapia Cluj, a avut 18,2 milioane de cutii de medicamente vândute către pacienţii români în primul trimestru, adică de circa cinci-şase ori mai mult faţă de Dr. Max Pharma.
Având în vedere preţurile mici pe care Dr. Max a mizat ca strategie de promovare, inclusiv pentru produsele sub marca proprie, compania nu intră şi în top 20 după vânzări.
„Nu există o entitate legală separată în România, produsele sunt vândute de Dr. Max România. De asemenea, distribuţia produselor Dr. Max marcă proprie se face prin propriul lanţ de farmacii. Acest lucru face ca toate produsele să fie manipulate şi recomandate cu grijă doar de personal bine instruit“, au transmis pentru ZF reprezentanţii Dr. Max Group.
Portofoliul de produse marcă proprie Dr. Max include peste 500 de produse, de la medicamente cu prescripţie (RX-uri), medicamente fără reţetă (OTC-uri), suplimente alimentare până la dispozitive medicale, produse parafarmaceutice şi cosmetice.
Produsele vin din import, dar unele sunt fabricate şi în România. Compania spune că are colaborări cu producători locali pentru a realiza produsele sub private label însă din raţiuni de confidenţialitate nu poate oferi numele fabricilor cu care colaborează.
„Pe măsură ce pacienţii descoperă produsele din familia Dr. Max, anticipăm o creştere graduală a cererii. Nu ne-am propus să atingem o poziţie anume într-un top, suntem dedicaţi ca aceste produse să răspundă nevoilor pacienţilor şi să continuăm să ne ţinem promisiunea de a oferi calitate la preţuri avantajoase, dar pe măsură ce extindem gama de produse marcă proprie, iar famaciile Dr. Max continuă să crească în preferinţele pacienţilor din România, este posibil ca produsele să ajungă în top 10 după volum“, au mai transmis reprezentanţii Dr. Max.
O piaţă cu potenţial
Alături de Dr. Max, şi alte reţele de farmacii au mărci proprii de medicamente, suplimente sau produse parafarmaceutice pe care le vând în lanţurile proprii. Două exemple sunt Catena, cu brandul Naturalis, lansat chiar din 2005, şi Dona, cu brandul cu acelaşi nume.
Modelul brandurilor proprii a devenit des întâlnit şi în alte domenii, cum este retailul alimentar, marile reţele de magazine punând pe rafturi produse sub mărcile proprii, în încercarea de a atrage cumpărătorii care caută preţ mic. Brandurile comercializate de retailerii alimentari includ de la produse pentru îngrijirea personală până la haine sau electrocasnice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro