Record de vânzări pentru Grupul Renault în 2017
Groupe Renault a înregistrat pentru al 5-lea an consecutiv o creştere a vânzărilor, cu un număr total de vehicule comercializate de 3 761 634.
Înmatriculările la nivel mondial (autoturisme + vehicule utilitare) ale Groupe Renault (inclusiv Lada) au o evoluţie de 8,5 % pe o piaţă care progresează cu 2,3%. Cota de piaţă a Grupului atinge astfel 4,0 % (+0,2 puncte faţă de 2016).
Pe segmentul vehiculelor utilitare, Grupul stabileşte un nivel record al vânzărilor cu 462 859 înmatriculări, adică + 4,1 % faţă de 2016.
Mărcile Renault şi Dacia ating vârfuri noi de comercializare, cu, 2 670 982, respectiv 655 235 vehicule vândute. Vânzările Lada cresc cu 17,8%, la 335 564 unităţi, iar cele ale Renault Samsung Motors scad cu 10,1 % la 99 846 vehicule.
În Europa, pe o piaţă care progresează cu 3,3%, înmatriculările Grupului sunt în creştere cu 5,6%, ajungând la 1 911 169 unităţi. Cota de piaţă a Grupului în Europa atinge 10,8 %, cu 0,2 puncte suplimentare.
Marca Renault are o evoluţie de 3,7%. Cota sa de piaţă se ridică la 8,2%. Renault beneficiază de reînnoirea completă a familiei Mégane, realizată în 2016, precum şi de lansarea, în iunie 2017, a noului Koleos. Clio 4 rămâne al 2-lea cel mai bine vândut vehicul în Europa, iar Captur - primul crossover din categoria sa.
Pe segmentul de vehicule electrice, Renault îşi păstrează poziţia de lider cu o cotă de piaţă de 23,8%. Volumele de vânzări cresc cu 38%. ZOE, vehiculul electric cel mai bine vândut în Europa, înregistrează o evoluţie de 44% a înmatriculărilor.
Înainte chiar ca noul Duster să fie lansat la începutul anului 2018, marca Dacia stabileşte un record de vânzări în Europa cu 463 712 vehicule înmatriculate (+11,7 %), şi o cotă de piaţă de 2,6 %, adică + 0,2 puncte. Evoluţia se datorează în principal performanţelor modelului Sandero faza a 2-a, lansat la finalul lui 2016.
În afara Europei, în toate regiunile dezvoltarea comercială continuă, atât în ceea ce priveşte volumele, cât şi cota de piaţă. Înmatriculările Grupului cresc cu 11,6 %, pe o piaţă care progresează cu 3,3 %. Volumele de vânzări din afara Europei ating deja 49,2 % din total.
Groupe Renault îşi consolidează poziţia datorită succesului noii sale game: Renault Kaptur, LADA Vesta şi LADA XRay în Rusia, Koleos în China, Mégane Sedan în Turcia, Duster Oroch şi Kwid în America Centrală şi de Sud.
În Eurasia, înmatriculările sunt în creştere cu 13,6 %, pe o piaţă care progresează cu 7,0 %. Cota de piaţă a Grupului, care include acum şi marca Lada, are o evoluţie de 1,4 puncte, atingând 24,5 %, fapt datorat în special dinamismului din Rusia.
Piaţa rusă este pe creştere pentru prima dată în ultimii 4 ani, cu un plus de 12,2 %. Vânzările Grupului au o evoluţie de 16,9 % (inclusiv Lada). Mai mult de o maşină din patru vândute în Rusia, în 2017, este Lada sau Renault.
Lada progresează cu 17,0 %, dobândind o cotă de piaţă de 19,5 % (+0,8 puncte) datorită succesului reînnoirii gamei: modelele LADA Vesta şi LADA XRay.
Marca Renault atinge o cotă de piaţă record, de 8,5 %, cu + 0,3 puncte. Kaptur are peste 30 958 înmatriculări, iar Duster aproape 43 715.
În Turcia, Renault atinge un nivel istoric al vânzărilor, cu o evoluţie de 7,0 % (130 276 vehicule) pe o piaţă în scădere cu 2,8 %. Succesul Mégane Sedan se confirmă cu aproape 39 300 înmatriculări. Cota de piaţă a mărcii creşte cu 1,3 puncte, la 13,6 %, iar Renault devine prima marcă auto din ţară pentru autoturisme + vehicule utilitare.
În regiunea Asia Pacific, înmatriculările cresc cu 17,0 %, pe o piaţă în creştere cu 2,7%.
În China, Renault a comercializat peste 72 100 vehicule, faţă de 35 278 în 2016, dublându-şi astfel volumul anual de vânzări. Succesul noului Koleos se confirmă cu peste 43 400 înmatriculări.
Renault Samsung Motors este în scădere cu 10,1 %, în absenţa unui model nou pe o piaţă foarte competitivă, după o creştere majoră în 2016, marcată de lansările SM6 şi QM6.
În Africa-Orientul Mijlociu - India, înmatriculările Grupului stabilesc un plus de 8,4%, pe o piaţă care creşte cu 2,0 %. Cota de piaţă are o evoluţie de 0,4 puncte, atingând 6,6 %.
În Iran, vânzările progresează cu 49,3%, obţinând o cotă de piaţă record de 10,8%
(+2,4 puncte), datorită succesului Tondar şi Sandero.
În India, Renault rămâne prima marcă auto europeană cu o cotă de piaţă de 3,1 %. Vânzările scad cu 14,9%, în aşteptarea creşterii volumelor de producţie ale modelului Captur.
În Maghreb, vânzările Grupului progresează cu 5,6%, pe o piaţă în scădere cu 4,7%. Cota de piaţă a Grupului este de 42,4%, cu + 4,1 puncte, în special datorită performanţei din Algeria, unde Grupul realizează o cotă de piaţă record, de 62,8 %, în creştere cu 11 puncte.
În regiunea America Centrală şi de Sud, vânzările obţin un plus de 9,9 %, pe o piaţă în creştere cu 7,2 %, realizând o cotă de piaţă de 6,7%, cu + 0,2 puncte.
Grupul beneficiază din plin de relansarea pieţei braziliene, care are o evoluţie de 9,3%. Vânzările cresc cu 11,4%, iar cota de piaţă atinge un nivel record de 7,7% (+0,1 puncte), datorită rezultatelor bune ale noilor modele Captur şi Kwid. Lansat în iulie, Kwid are deja aproape 22 600 unităţi vândute.
Pe piaţa din Argentina, care are o evoluţie de 26,4%, Grupul creşte cu 16,3%, în aşteptarea măririi volumelor de producţie ale modelului Kwid.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro